جادوی گرافیک و طراحی پرجزئیات بازی Dishonored
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
کلاسینو_1
دکتر نداف کرمانی 1
اپیلاسیون نانا 1
سفیر بار ساقدوش_1
ریزخور_1
لاله زار مال_1
لاله زار مال_3
کلاسینو_3
دکتر نداف کرمانی 3
ریزخور_3
سفیر بار ساقدوش_3
اپیلاسیون نانا 3
دکتر نداف کرمانی 4
کلاسینو_4
اپیلاسیون نانا 4
ریزخور_4
لاله زار مال_4
سفیر بار ساقدوش_4
اپیلاسیون نانا 2
دکتر نداف کرمانی 2
ریزخور_2
سفیر بار ساقدوش_2
لاله زار مال_2
کلاسینو_2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۱۱۱۸۶۹۱
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۲
۳۴۵۰
یکی از ویژگی‌های منحصربفرد Dishonored طراحی جذاب و پرجزئیات شخصیت‌ها است. این ویژگی مثبت به این راحتی‌ها به دست نیامده و بخش زیادی از توان استودیو سازنده را به خود اختصاص داده است.

برترین‌ها: یکی از ویژگی‌های منحصربفرد Dishonored طراحی جذاب و پرجزئیات شخصیت‌ها است. این ویژگی مثبت به این راحتی‌ها به دست نیامده و بخش زیادی از توان استودیو سازنده را به خود اختصاص داده است. مثلا در طول پروسه طراحی شخصیت‌ها یک متخصص آناتومی در کنار تیم سازنده بود تا ویژگی‌های چهره شخصیت‌ها نمایانگر چهره افراد بریتانیایی باشد.

جادوی گرافیک و طراحی پرجزئیات بازی Dishonored

همچنین هریک از طبقات اجتماعی بازی دارای انیمیشن و حرکات خاص خود هستند تا به این ترتیب اختلاف طبقاتی در بازی کاملا حس شود. از سوی دیگر برای طراحی فرش‌ها و دیوارنگاره‌ها یک طراح فرش روسی به تیم سازنده کمک می‌کرد تا طراحی هنری بازی از جزئیات بیشتری برخوردار باشد.

جادوی گرافیک و طراحی پرجزئیات بازی Dishonored

معرفی بازی و ساختار طراحی بازی

Dishonored بازی اول شخص در سبک اکشن مخفی کاری است و توسط استودیو Arkane ساخته شده است و ناشر آن Bethesda Softworks است. Harvey Smith که در پروژه ساخت بازی‌های System Shock، Deus Ex و Deus Ex: Invisible War نقش داشته است و Raphael Colantonio موسس استودیو که در ساخت بازی‌هایی نظیر Arx Fatalis، Dark Messiah: Might and Magic و Bioshock ۲ همکاری داشته است، هر دو طراحان و خالقان عنوان Dishonored هستند.

Viktor Antonov طراح بصری بازی است که به خاطر همکاری در ساخت Half-Life ۲ و طراحی اکثر تکنولوژی‌های به تصویر کشیده شده در شهر City ۱۷، شناخته می‌شود. به گفته Antonov بازی الهام گرفته از استایل‌های هنری، کتاب‌ها و آرت ورک‌ها می‌باشد و به نوعی این بازی استایل خاص خود را خلق کرده است و به مانند تابلویی نقاشی می‌ماند.

جادوی گرافیک و طراحی پرجزئیات بازی Dishonored

طراحی بازی، تیم هنری طراح بازی درخواست‌های زیادی را در طی مرحله تولید بازی دریافت می‌کردند که هر کدام از آن‌ها ایده جدیدی در راه بسط محیط و دنیای بازی بودند. شهر Dunwall به گونه‌ای معاصر و سرد به تصویر کشیده شده است که الهام گرفته از لندن و ادینبرو در طی قرن ۱۹ و ۲۰ میلادی می‌باشد. در ابتدای تولید بازی قرار بود تا بازی در حال و هوای لندن سال ۱۶۶۶ به وقوع بپیوندد.

در ابتدا قرار بود تا دنیای بازی در ژاپن قرون وسطی شکل بگیرد، اما این ایده به زودی کنار گذاشته شد، چون پای بازار عرضه بازی و شناخت فرهنگی در میان بود که در مورد آخر اکثر اعضای تیم سازنده اطلاعات بیشتری نسبت به فرهنگ اروپایی داشتند.

طراحی شخصیت‌های بازی الهام گرفته شده از کتاب‌ها و ماجرا‌های دزدان دریایی مانند کتاب Captain Blood نوشته سال ۱۹۲۲، بود. در زمینه آناتومی شخصیت‌های بازی تلاش شد تا چهره‌ها بیان گر چهر‌های بریتانیایی باشد و با این حال بتوان حالت واقع گرایانه را در آن‌ها یافت. Antonov و Mitton هم چنین یک طراح فرش روسی را نیز به استخدام در آوردند تا برخی از نقاشی‌های بازی را طراحی کند.

The Hound Pit pub که عملا به عنوان یکی از مهمترین مکان شهر Dunwall در بازی توسط بازیباز بار‌ها در جهت جابجایی به نقاط مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، در ابتدا ساختاری بزرگتری داشت. تیم طراحی بازی برای این مکان ضمن حفظ فضای بزرگ بیرونی سعی کرد برای فضا‌های داخلی نیز محیطی منظم‌تر و جمع و جور‌تر را شکل دهد. نمای خارجی این مکان نشان دهنده معماری متعلق به دوره ادواردی (دوره‌ای در انگلستان به فاصله سال‌های ۱۹۰۱ و ۱۹۱۰ تحت حکومت پادشاه Edward VII) است به علاوه محیط‌های داخلی حالتی تو در تو و با پله‌های بسیار و چندین اتاق است.

جزئیات شهر

مکان فعلی که شهر در آن بنا شده است زمانی خانه تمدن‌های باستانی بوده است که به دلایل نامعلومی ویران شده است. یک هزار سال پیش از اتفاقات بازی مردمان آن تمدن the Outsider را می‌پرستیدند و اولین کسانی بودند که بر روی استخوان‌های نهنگ نشان آن را می‌نوشتند. اکنون بسیاری از این استخوان‌های هکاکی شده (ruins) پیدا شده اند.

خود شهر نیز به واسطه رود خانه Wrenhaven تقسیم شده است، رود وسیعی که شهر را به دو قسمت تقسیم می‌کند و به دریا می‌ریزد. جزیره Kingsparrow جایی است که رود به دریا می‌ریزد. این جزیره تنها جزیره‌ای ست که در شهر Dunwall واقع شده است.

جادوی گرافیک و طراحی پرجزئیات بازی Dishonored

طاعون بیماری بدخیم و کشنده‌ای که در اصل از قاره Pandyssian به شهر Dunwall رسید، بسیاری از مردم این شهر را کشت. پس از به قتل رسیدن ملکه Jessamine Kaldwin (که به دنبال جلوگیری از اثرات بیماری با حداقل تلفات بود) ناامیدی در شهر موجب شورش و هرج و مرج شد. پس از به قدرت رسیدن Hiram Burrows در مسند نایب حکومت، حکومت Dunwall به طور گسترده‌ای دست به سرکوب مخالفان زد.

اکنون Walls of Light‌ها که سیستمی الکتریکی هستند در ورودی‌های مختلف شهر قرار دارند، وظیفه محافظت از مناطق قرنطینه شده را دارا می‌باشند؛ و نگهبانان در خیابان‌های Dunwall گشت می‌زنند هم چنین مقررات سفت و سختی برای رفت و آمد برقرار است که از گرگ و میش شب تا سپیده دم مانع از رفت و آمد می‌شود. گروه‌های ارازل و اوباش در سرتاسر شهر از وضعیت به وجود آمد سو استفاده می‌کنند. با سخت شدن شرایط لازم برای زندگی و سلامت شهروندان تنها افرادی که سرمایه کافی داشته باشند می‌توانند elixir (اکسیر) مورد نیاز را برای بهبود وضعیت سلامت خود تهیه کنند در حالی که طبقات بالا دست جامعه همیشه elixir لازم برای دفع طاعون را به همراه دارند. با این شرایط، فساد در شهر افزایش می‌یابد.

داستان بازی Dishonored

داستان بازی از جایی شروع می‌شود که Corvo Attano شخصیت اصلی بازی پس از بازگشت از سفر به منظور کمک به شهر طاعون زده Dunwall، به این شهر می‌آید و در ابتدا به ملاقات ملکه Jessamine Kaldwin می‌رود. پس از ملاقات با ملکه و رساندن پیامی به وی، آن‌ها مورد حمله گروهی از آدمکشان تحت عنوان Whalers و به سردستگی Daud قرار می‌گیرند. Daud ملکه را می‌کشد و افرادش به کمک نیرو‌های جادویی Corvo را مهار می‌کنند و سپس دختر ملکه، Emily را می‌دزدند. Hiram Burrows جاسوس سلطنتی به همراه عده‌ای از نگهبانان سر می‌رسند و Corvo را به جرم قتل ملکه و دزدیدن وارث تخت پادشاهی یعنی Emily، دستگیر می‌کنند.

جادوی گرافیک و طراحی پرجزئیات بازی Dishonored

شش ماه بعد، Hiram Burrows قدرت را در شهر Dunwall با تصدی بر سمت نایب حکومت (Lord Regent) در دست می‌گیرد. او به Corvo می‌گوید که طراح اصلی ترور ملکه و دزدیده شدن دخترش او بوده است. روز بعد قرار است که Corvo اعدام شود. در آن روز Corvo در سلولش پیامی از جانب گروهی از وفادارن به سلطنت (Loyalists) دریافت می‌کند که نشان از قصد آن‌ها برای کمک به Corvo و آزادی وی دارد. Corvo به کمک راهنمایی‌ها و کمک هایشان قادر به فرار از زندان می‌شود. سپس وی با Samuel ملاقات می‌کند که قایقرانی است که Corvo را از آن جا به منطقه Hound Pits pub می‌برد. Hound Pits pub محل ملاقات‌های گروه Loyalists است و به وسیله Admiral Havelock اداره می‌شود.

در زمانی که Corvo در Hound Pits pub مشغول استراحت است در خواب وی با Outsider ملاقات می‌کند که شخصیتی ماورایی است. Outsider کسی است که با دادن نشان خود به Corvo او را قادر به استفاده از نیرو‌های جادویی می‌کند. گروه Loyalists به Corvo در ادامه دستور می‌دهد که افرادی را ترور کند. در واقع این افراد به کمک Hiram Burrows از طراحان و حامیان ترور ملکه و توطئه در حکومت بودند. این که بازیباز این افراد را بکشد یا به طریقه آن‌ها را بدون خونریزی از میان بردارد بسته به انتخاب بازیباز است و در ادامه چه در گیم پلی بازی و چه در داستان و پایان بازی نقش موثری دارد.

جادوی گرافیک و طراحی پرجزئیات بازی Dishonored

اولین هدف وی ناظر عالی مذهبی شهر (Thaddeus Campbell) است که به همراه Hiram Burrows اصلی‌ترین چهره‌هایی بودند که در توطئه بر علیه ملکه و حکومت نقش داشتند. در طی این ماموریت Corvo با Granny Rags و Slackjaw آشنا می‌شود. Corvo موفق می‌شود تا Campbell را از میان بردارد و پس از این وی متوجه می‌شود که Emily در عمارتی به نام Golden Cat نگهداری می‌شود که این عمارت متعلق به برادران Pendleton به نام‌های Custis و Morgan است. Corvo سپس دوباره توسط گروه Loyalists به ماموریتی برای از میان برداشتن برادران Pendleton و بازگرداندن Emily به Hound Pits pub فرستاده می‌شود.

طراحی و مدل‌سازی شخصیت‌ها در نسخه دوم اهمیت بسیار زیادی برای سازندگان بازی داشت. آن‌ها برای اینکه از طبیعی بودن چهره‌ها مطمئن شوند پا را فراتر از شیوه‌های مرسوم گذاشتند و دست به ساخت مجسمه‌های واقعی از شخصیت‌های بازی زدند. با این کار آن‌ها می‌توانستند شخصیت‌های نسخه دوم را در دنیای واقعی حس کنند و ببینند شخصیت‌ها از زوایای مختلف جذابیت لازم را دارند یا نه. نتیجه ساخت این مجسمه‌ها از آنچه تیم سازنده فکر می‌کرد بهتر بود و در نتیجه این مجسمه‌ها را در موزه آرت لودیک (Art Ludique) فرانسه برای بازدید عموم قرار دادند.

 

انتشار یافته: 1
در انتظار بررسی:0
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
دکتر نائبی_1
شیرآلات زمانی_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
سوییچ ایران_1
عارفی_1
خرید باکس 1
شیرآلات زمانی_3
دکتر نائبی_3
سوییچ ایران_3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
خرید باکس 3
عارفی_3
سوییچ ایران_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
دکتر نائبی_4
خرید باکس 4
عارفی_4
شیرآلات زمانی_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
خرید باکس 2
عارفی_2
سوییچ ایران_2
شیرآلات زمانی_2
دکتر نائبی_2
کلینیک النا_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
دکتر عارفی - موبایل فوتر
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی
تدبیرکالا_فوتر
کلینیک النا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
قالیشویی ادیب_فوتر
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
شفا_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
موسسه خیریه زهرا_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
شاخه نبات_ فوتر
فنی آتل_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو