معشوقه‌ی پسرک، میان قماربازان معامله می‌شود
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
لاله زار مال_1
سفیر بار ساقدوش_1
کلاسینو_1
اپیلاسیون نانا 1
ریزخور_1
زمردی_داخلی1
دکتر نداف کرمانی 1
ریزخور_3
اپیلاسیون نانا 3
لاله زار مال_3
سفیر بار ساقدوش_3
دکتر نداف کرمانی 3
کلاسینو_3
زمردی_داخلی3
زمردی_داخلی4
دکتر نداف کرمانی 4
کلاسینو_4
ریزخور_4
لاله زار مال_4
اپیلاسیون نانا 4
سفیر بار ساقدوش_4
اپیلاسیون نانا 2
زمردی_داخلی2
سفیر بار ساقدوش_2
دکتر نداف کرمانی 2
کلاسینو_2
لاله زار مال_2
ریزخور_2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۱۱۶۱۳۴۲
۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۴
۸۵۵۶
فیلم کوتاه داستانی «بچه‌خور» به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی پس از حضور موفق در جشنواره‌های داخلی و خارجی و کسب جوایز معتبر بی‌شمار به تازگی اکران شد.

برترین‌ها: فیلم کوتاه داستانی «بچه‌خور» به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی پس از حضور موفق در جشنواره‌های داخلی و خارجی و کسب جوایز معتبر بی‌شمار به تازگی اکران شد.

معشوقه‌ی پسرک، میان قماربازان معامله می‌شود

«بچه‌خور» فیلمی است درباره‌ی یک اتفاق احتمالا معمولی در فضایی که خودش آن را ترسیم می‌کند. «بچه‌خور»، برای اجرای ایده‌ی خوبش به همه‌ی جوانب شکل‌گیری یک فیلم کوتاه خوب دقت می‌کند و آن را چنان بازآفرینی می‌کند که تمام نیاز‌های سینماشدن آن برطرف گردند. بدین معنا که فیلم ابتدا شخصیت خلق می‌کند، طبقه مشخص می‌کند، احساس همذات‌پنداری را در مخاطب بیدار می‌کند و بعد از این‌که فضای اصلی قصه (خانه‌ی قمار شده) را در کنار این‌ها قرار می‌دهد، اتفاق اصلی را می‌آفریند.

محسن جعفری راد در سینما سینما نوشت: محمد کارت، یکی از پرافتخارترین مستندسازان چند سال اخیر است که توانسته اغلب جوایز جشنواره‌های معتبر داخلی را دریافت کند. وقتی زمزمه‌های ساخت فیلم کوتاه داستانی از او به گوش رسید، خیلی‌ها به حساب تجربه گرایی یک مستندساز در عرصه داستانی به آن نگاه کردند، اما حاصل کار فراتر از یک تجربه گرایی بود. فیلمی که به طور توامان هم می‌تواند مخاطب عام را سرگرم کند، چون ایده به شدت بکری دارد و از عناصر سرگرمی ساز هم غافل نشده و هم سلیقه و زیبایی شناسی مخاطب خاص را در نظر گرفته که همان ایجاز و اعجاز در یک فیلم کوتاه است.

معشوقه‌ی پسرک، میان قماربازان معامله می‌شود

فیلم به زندگی پسر نوجوانی می‌پردازد که در خیابان‌های تهران دستفروشی می‌کند و گاهی هم سری به قمارخانه‌ای می‌زند که بین او و دختر کوچک آبدارچی، نگاه‌های معصوم و کودکانه‌ای رد و بدل می‌شود. در همان دقیق ابتدایی به مینیمال‌ترین شکل ممکن معرفی شخصیت‌ها صورت می‌گیرد و در ادامه باید منتظر نقاط کشمکش باشیم که آن هم استادانه صورت گرفته: صاحب قمار خانه مرتب می‌بازد و تمام پولهایش و حتی سند قمارخانه را باخته و در نهایت فرد مقابل که نگاه جنسی به دختر کوچک دارد! می‌گوید در ازای برد در مسابقه آخر، دختر را یک ماه به او بدهد که سواستفاده‌های خودش را بکند. پسر قهرمان داستان بلافاصله دست به کار می‌شود، مو‌های دختر را کوتاه می‌کند، لباس‌های خودش را تن او می‌کند و او را فراری می‌دهد، اما در نهایت فرد برنده، پسر را در وان پیدا می‌کند و انتقام فرار دخترک را از او می‌گیرد.

چنین داستان تکان دهنده‌ای پتانسیل یک اجرای احساسات گرایانه را داشت و یا می‌شد نگاه شعاری به معضلات داشته باشد، اما کارت، توانسته در نهایت اعتدال میان ظرف و مظروف روایت، یک داستان مینیمال، روشنگرانه و سینماتیک تعریف کند. به عنوان مثال جزییاتی در فیلم به کار گرفته شده که از آن‌ها در طول فیلم در قالب برداشت‌هایی از کاشت‌های دراماتیک استفاده شود.

از مسابقه‌ای که پسر قهرمان داستان برای بردن سرش زیر آب میان دوستانش ترتیب می‌دهد، که در دقیقه نهایی از آن استفاده‌ای هنرمندانه‌ای شده تا سنجاق سری که او برای دختر گرفته و دقایقی بعد مجبور است همان مو‌ها را قیجی کرد و دوربین با اینسرت سنجاق افتاده روی زمین و فرود مو‌ها روی آن، پایان آمال و آرزو‌های معصومانه را در چنین جغرافیایی هشدار می‌دهد.

معشوقه‌ی پسرک، میان قماربازان معامله می‌شود

از نظر کارگردانی، کارت توانسته از تجربیات مستندسازی اش بهترین استفاده را بکند. بازیگران به معنی دقیق کلمه جلوی دوربین زندگی می‌کنند، به خصوص بازیکر نقش اصلی یعنی علیرضا حکیمی که عالی ظاهر شده یا علیرضا مهران که نقش ضد قهرمان را با جزییات کار کرده است. از نظر قاب بندی به هیچ وجه خودنمایانه رفتار نشده. از نمایش لانگ شات پرهیز شده (غیر از نمای آخر) تا خفقان فضا را القا کند و بیشتر فیلم در مدیوم شات و به خصوص اینسرت می‌گذرد و در خدمت یک جهان پلشت، ضد انسانی و آخرالزمانی، رویکردی رئالیستی به مضمون دارد و از نظر تدوین نیز یکی از خوش ریتم‌ترین فیلم‌های کوتاه چند سال اخیر را رقم زده است. یا موسیقی فیلم که به جای سانتیمانتال کردن فضا، بیشتر به فضاسازی کمک کرده است و از همه ظریف‌تر صدابرداری و صداگذاری فیلم که بسیار مهندسی شده، ارائه شده است.

معشوقه‌ی پسرک، میان قماربازان معامله می‌شود

خب دیگر چه ویڑگی ممتازی از یک فیلم کوتاه توقع داریم. می‌ماند پایان بندی فیلم که آن هم زیر ساخت مورد نظر فیلم کوتاه را می‌سازد. ضد قهرمان، سر پسر را تا حد مرگ زیر آب می‌کند، اما در ادامه، صحنه آهسته دویدن پسر به شکل بی لباس را در اتوبان می‌بینیم. هر دو پایان را هم در نظر بگیریم فیلمساز به خوبی پیامش را منتقل کرده؛ زوال زیبابی گل‌ها در گلدان شکسته یا از بین رفتن کودکان و نوجوانان که طبق یک جبرجغرافیایی، همه کار می‌کنند غیر از کودکی و نوجوانی.

کاربری در این باره نوشت: فیلم «بچه خور». شاهکاری از محمدکارت که برای چند دقیقه همه وجودتو به درد میاره...

دیگری نوشت: بچه‌خور چه فیلم خوبیه! کلا محمد کارت فیلمساز خوبیه که سراغ فضا‌هایی میره که می‌شناسه.

کاربری نوشت: فیلم کوتاه بچه‌خور محمد کارت فوق العاده هست، هیجده دقیقه، اما اندازه یک فیلم بلند سینمایی مضنون داره، طراحی صحنه عالی بازی خوب بازیگران دیالوگ‌های کوتاه، اما به جا، دیدنش خالی از لطف نیست حتما ببینید

انتشار یافته: 10
در انتظار بررسی:1
Iran (Islamic Republic of)
09:19 - 1400/07/23
سینمای بلاتکلیف سانسور یا بدون سانسور با مجوز یا بی مجوز
Iran (Islamic Republic of)
09:19 - 1400/07/23
ندیدم یکم چندش زشت گل درشته
Iran (Islamic Republic of)
09:20 - 1400/07/23
تعرض به پسر جای دختر برای جذب جایزه خجالت آوره
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
تعرض به زنها افتخارآمیزه؟؟؟
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
اصلا خوندی چی نوشته؟
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
چی میگین شما ؟ اینگار نمیدونی تو جامعه چه خبره، بعضی فقیرا همسر خودشون رو مجبور به تن فروشی میکنن در ازای پول کم ، این که چیزی نیست در برابر اونها، مدینه فاضله نیستیم ، جامعه ما تبدیل شده به یه جامعه‌ کثیف و بی اخلاق که ادعای اخلاق مداری میکنن
Iran (Islamic Republic of)
09:21 - 1400/07/23
سکس خشونت همیشه برای مخاطب جذاب بوده جدید نیست
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
دقیقا کثیف ترین صحنه ها رو بازسازی می کنند تا جلب تماشاگر کنند در تاح و تخت تجاوز رو بازسازی می کردند خیلی نفرت انگیزه
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
در بازی تاج و تخت واقعیت قدرت و حکومت رو نشون میداد و اتفاقا خیلی هم ملاحظه کردند چون واقعیت حکومت به مراتب وحشتناکتر از اون چیزیه که هیچوقت بتونی تصور کنی
Iran (Islamic Republic of)
14:53 - 1400/07/23
شما که همه فیلمو تعریف کردین کارتون بیشتر دشمنی بود تا دوستی، همه قصه حتی آخرشو همه متوجه شدن، البته فیلمهای کوتاه معمولا خوش ساخت هستند پیام هم دارن
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
عارفی_1
سوییچ ایران_1
خرید باکس 1
شیرآلات زمانی_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
دکتر نائبی_1
عارفی_3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
دکتر نائبی_3
سوییچ ایران_3
خرید باکس 3
شیرآلات زمانی_3
خرید باکس 4
سوییچ ایران_4
عارفی_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
شیرآلات زمانی_4
دکتر نائبی_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
دکتر نائبی_2
خرید باکس 2
شیرآلات زمانی_2
سوییچ ایران_2
عارفی_2
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
زمردی_فوتر موبایل اصلی
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
آیلین_تزریق چربی موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
تدبیرکالا_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی
قالیشویی بانو_فوتر
کلینیک النا_فوتر
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
شفا_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
شاخه نبات_ فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
فنی آتل_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
زمردی_فوتر اصلی
آیلین_فوتر کاشت ابرو