ورود موتورسيكلت های برقی به تهران
۱۱۶۲۰۲
۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
۵۵۶۴ 
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با بيان اينكه يك موتورسيكلت بنزيني در بهترين حالت هشت برابر يك خودرو با استاندارد يورو 2 توليد آلايندگي مي كند گفت: تغيير موتورسيكلتهاي بنزيني به موتورهاي برقي يك ضرورت محسوب مي شود كه در تلاشيم اين مهم را هرچه سريعتر در پايتخت محقق كنيم.
خبرگزاری مهر: سيد جعفر تشكري هاشمي با بيان اين مطلب اظهار كرد: امروز (سه شنبه) جلسه بررسي فراخوان شناسايي شركتهاي تامين كننده موتورسيكلت برقي استاندارد برگزار خواهد شد كه در اين جلسه خصوصيات مورد نظرمان را براي موتورسيكلت هاي برقي استاندارد اعلام خواهيم كرد تا صنعت گران داخلي كه قادر به تامين چنين موتورسيكلت هايي هستند كار خود را آغاز كنند.

وي ادامه داد: در صورت تامين موتورسيكلتهاي برقي، در فرصت زماني منطقي كه بتوانيم مقدمات كار را فراهم كنيم، تسهيلات وام به خريداران اعطا مي شود و سپس در دوره اي مشخص محدوديتهايي را با مصوبه شورا براي تردد موتورسيكلت هاي بنزيني در محدوده مركزي شهر اعمال خواهيم كرد.

معاون شهردار تهران تاكيد كرد: موتورسيكلتهاي بنزيني در بهترين شرايط 8 برابر خوردوهاي يورو 2 توليد آلايندگي مي كنند، اين درحاليست كه اغلب موتورسيكلتهاي موجود از حداقل استانداردها برخوردار نيستند و ميزان توليد آلايندگي آنها چندين برابر بيشتر است.

وي گفت: هنگامي كه استفاده از موتورسيكلتهاي برقي الزامي شود، صنعت گران داخلي بايد هر چه زودتر زیرساختهای لازم را برای تولید فراهم کنند و خط تولید خود را از بنزینی به برقی تغییر دهند.

تشكري خاطر نشان كرد: همزمان با ترویج فرهنگ استفاده از موتورسیکلت برقی، زیرساخت های لازم را نیز به این منظور در سطح شهر ایجاد خواهیم كرد چنانچه به طور مثال این موتورسیکلتها با طی مسیری در حدود 60 کیلومتر نیاز به شارژ مجدد دارند و به منظور رفع این مشکل، در محدوده مرکزی شهر امکان شارژ موتورسیکلتهای برقی را فراهم خواهیم كرد.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار تهران تاكيد كرد: موتورسيكلتهاي برقي علاوه بر توجیه اقتصادی و اجتماعی،محاسن محیط زیستی بسيار زيادي دارند و توليد آلودگی صوتي و هوا در اين نوع موتورسيكلتها بسيار كمتر از موتورهاي بنزيني است.
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج