مقایسه هیوندای اکسنت و کیا ریو 2015
۲۴۴۶۴۲
۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
۴۹۴۲۰
در سال ۱۳۹۲ همراه با ورود سری جدید محصولات هیوندای به ایران، اکسنت یا همان ورنای جدید نیز به کشور راه پیدا کرد.
مجله تخت گاز:

هیوندای  اکسنت


در سال ۱۳۹۲ همراه با ورود سری جدید محصولات هیوندای به ایران، اکسنت یا همان ورنای جدید نیز به کشور راه پیدا کرد. اکسنت های موجود در کشور از دو نوع شرکتی و متفرقه هستند. مدل های شرکتی از فهرست کامل امکانات برخوردارند و از روی پسوند blue در کنار نام اکسنت قابل شناسایی هستند. اکسنت در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و در طراحی بدنه از خط مشی هیوندای در طراحی سایر سدان ها نظیر سوناتا YF و النترا، پیروی می کند. البته در طراحی اکسنت ایرادهایی نظیر چراغ های نامتناسب عقب و سایز کوچک رینگ ها در مدل های استاندارد قابل ذکر است. از نکات مثبت طراحی این خودرو نیز می توان به گرافیک زیبای چراغ جلو و جلو پنجره خوش فرم اشاره کرد.

مقایسه هیوندای اکسنت و  کیا ریو 2015

فضای کابین اکسنت نسبتا کوچک است و با توجه به سایز بدنه، نمی توان انتظار کابینی جادار از اکسنت داشت. پوشش تیره کابین به زیبایی این قسمت کمک شایانی کرده است. کیفیت متریال کابین برای یک سدان کوچک  ۱۵۰۰۰ دلاری قابل قبول است، اما در مقام یک سدان وارداتی حدود 90  میلیون تومانی کمی نا امید کننده است و از این نظر یک سر و گردن پایین تر از سدان های بزرگ تر هیوندای قرار می گیرد. کنسول جلو با پلاستیک خشک پوشانده شده و پوشش چرم مصنوعی صندلی ها کیفیت چندانی ندارند.

کنسول جلو همچون سایر محصولات جدید هیوندای شلوغ است، اما با برخورداری از طراحی هماهنگ و زیبا، از گیج شدن سرنشینان جلوگیری شده است.  فهرست امکانات اکسنت با توجه به قیمت پرداختی قابل قبول است و از این نظر نسبت به رقیبی نظیر تویوتا یاریس صندوق دار برتری دارد. ۶ عدد ایربگ ایمنی سرنشینان را تامین می کنند. همچنین اکسنت موفق شده ۴ ستاره ایمنی از موسسات ایمنی آمریکا کسب کند.

مقایسه هیوندای اکسنت و  کیا ریو 2015

برای این سدان کوچک ۵ نوع پیشرانه در نظر گرفته شده است که از میان تنها مدل مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری وارد کشور می‌شود. این پیشرانه به سیستم کاهش مصرف سوخت هیوندای مجهز شده است و قادر است ۱۲۸ اسب بخار قدرت تولید کند. از اکسنت نمی توان انتظار سواری هیجان انگیز و چالاکی داشت. شتاب اولیه اکسنت چنگی به دل نمی زند و در دورهای بالا شاهد افت کشش خودرو هستیم. که این مساله با روشن بودن سیستم تهویه تشدید می شود. در سرعت های بالا با وجود روشن بودن سیستم کنترل پایداری، هنگام تعویض ناگهانی خطوط خودرو دچار عدم تعادل می شود.

سواری اکسنت با توجه به فاصله کم محورها از یکدیگر چندان راحت نیست و در حین رانندگی سر و صداهای اضافی از جلوبندی خودرو به گوش می رسد. گیرباکس ۴ سرعته اتوماتیک هنگام انتخاب دنده ها کمی تاخیر دارد و هنگام تعویض دنده ها به اصطلاح به اتاق لگد خفیفی وارد می شود. فرمان اکسنت اما نرم است و از سیستم ترمز قدرتمندی بهره می برد. مدل هایی که به صورت شخصی وارد کشور می شوند اکثرا از انواع نیمه فول هستند و از مدل های شرکتی قیمت پایین تری دارند.
 
رقبای داخلی و خارجی

Toyota Corolla

MG 350

Kia Rio

پیشنهاد نهایی

اکسنت مناسب افرادی است که با بودجه محدودتر نسبت به سوناتا و جنسیس سواران،یکی از جدیدترین محصولات هیوندای را می خواهند،که نسبت به رقبایش از فناوری های جدیدتر،ایمنی بالاتر و امکانات بیشتر برخوردار است. ضمن اينكه با توجه به قيمت‌هاي امروزي خودرودر كشور خريد خودرويي با تجهيزات به روز و كمتر از 100 ميليون تومان يك موقعيت مناسب براي خريداران است .اما ازاکسنت انتظار یک سوناتا را نداشته باشید و تصور یک سدان فوق العاده را از ذهنتان بیرون کنید.

مقایسه هیوندای اکسنت و  کیا ریو 2015

مقایسه هیوندای اکسنت و  کیا ریو 2015

مقایسه هیوندای اکسنت و  کیا ریو 2015


کیا ریو 2015 صندوقدار

از ابتدای تولد تا کنون، ریو همواره مورد توجه قشر متوسط بوده. ریو به عنوان نماینده کیا در کلاس سدان‌ها و‌هاچ‌بک‌های کوچک حضور دارد. ریو نخستین بار در سال ۲۰۰۰ معرفی شد و همه ایرانیان، این خودرو را با فیس‌لیفت نسل نخستش که در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ تولید شد می‌شناسند. پس از این مدل، نسل دوم که در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ تولید گردید، جایگزین نسل اول شد. مدل مورد بحث ما نسل سوم این خودرو پرفروش است.

مقایسه هیوندای اکسنت و  کیا ریو 2015

 تولید این مدل از سال ۲۰۱۱ آغاز شد. مدل ۲۰۱۴ ریو از نظر طراحی بدنه، سبک و سیاق سایر محصولات جدید کیا را دنبال می‌کند و در سال ۲۰۱۲ موفق به کسب جایزه طراحی REDDOT شد. ریو جدید به تازگی به سبد محصولات کیا در ایران اضافه شده است و برخلاف مدل قبلی که توسط سایپا داخل کشور مونتاژ می‌شد، مدل ۲۰۱۴ به صورت وارداتی در بازار عرضه می‌شود و با خودروهایی نظیر هیوندای اکسنت و تویوتا یاریس‌ رقابت می‌کند. ریو جدید با سه مدل اتاق عرضه می‌شود. یکی سدان کوچک و دیگری‌هاچ بک جمع و جور. که مدل‌هاچ بک دو نوع ۳ درب و ۵ درب را شامل می‌شود. ریوهای وارد شده به کشور همگی از نوع سدان و‌هاچ بک ۵ درب هستند. ‌

هم‌چنین از میان طیف گسترده پیشرانه‌ها، تنها پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری برای عرضه در ایران انتخاب شده است. این پیشرانه کم‌حجم و کم‌اشتها قادر است ۱۰۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. ریو از یک گیرباکس ۴ سرعته تیپ‌ترونیک بهره می‌برد، که نسبتا عملکرد قابل قبولی دارد. سواری ریو جدید هم‌چون سایر محصولات جدید کیا نسبتا خشک است و این ایراد در جاده‌های بی‌کیفیت کشورمان بیشتر خودش را نشان می‌دهد. ‌هم‌چنین خشکی سواری هنگام ترکیب شدن با صدای باد و صدای تایرها، بخشی از آرامش داخل کابین را از بین می‌برد. ریو از پایداری و هندینگ مناسبی برخوردار است، اما نباید انتظار قابلیت‌های حرکتی اسپرت و فوق‌العاده از آن داشت. کیفیت سواری و هندلینگ در مدل SX با توجه به رینگ‌های بزرگ‌تر و فنرهای اسپرت، از سایر مدل‌ها دلچسب‌تر است.

مقایسه هیوندای اکسنت و  کیا ریو 2015

فضای کابین برای ۴ نفر نسبتا مناسب است. اما با اضافه شدن نفر سوم به صندلی ردیف عقب، از راحتی سرنشینان کاسته می‌شود. همان‌طور که از یک خودرو کوچک انتظار می‌رود، فضای عقب کابین از نظر فضای پا و سر چندان راحت نیست. اما کیفیت متریال کابین مناسب است و از این نظر چیزی از محصولات گران‌تر کیا کم ندارد. رنگ‌بندی و تزیینات زیبا در این بخش باعث می‌شوند تا از برخی ایرادات آن چشم بپوشید.

کیا ریو ۲۰۱۴ در سه تیپ LX, EX و SX تولید می‌شود. مدل LX به عنوان پایین‌ترین تیپ ریو، و مدل SX مجهز به پکیج PREMIUM به عنوان بالاترین مدل ریو شناخته می‌شود. کیا ریو SX شامل پکیج‌های CONVENIENCE  و ECO نیز می‌شود که این پکیج‌ها برای مدل EX هم قابل سفارش هستند. رینگ‌های ۱۷ اینچی و اگزوز دوبل، از تفاوت‌های ظاهری مدل SX با سایر مدل‌ها به شمار می‌روند. ریو مجهز به پکیج اکو، از سامانه خاموش در توقف بهره می‌برد. این سامانه به پایین آمدن مصرف سوخت کمک شایانی می‌کند. ریو ۲۰۱۴ موفق به کسب ۴ ستاره ایمنی شده است.

رقبای داخلی و خارجی

Kia Cerato

Toyota Yaris

Hyundai Accent

 پیشنهاد نهایی

ریو قدیمی ‌با قیمت مناسبش افراد با درامد متوسط را به سوی خود جلب کرد و باعث شد تا دایره انتخاب‌ها در رنج قیمت ارزان نیز گسترده شود. مدل جدید ریو اما با قیمت حدود ۹۰ میلیونی مخاطبان سابقش را ندارد و از این جهت نمی‌تواند به پیشینه مناسب نسل اولش در ایران تکیه کند. البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که این مدل از نظر طراحی، کیفیت کابین، پیشرانه و فهرست آپشن‌ها، زمین تا آسمان با مدل‌های قبلی تفاوت دارد.

مقایسه هیوندای اکسنت و  کیا ریو 2015

مقایسه هیوندای اکسنت و  کیا ریو 2015

مقایسه هیوندای اکسنت و  کیا ریو 2015
مطالب مرتبط
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج