اگر می خواهید سالم زندگی کنید،این عادات بد را دور بریزید!
۲۴۹۲۸
۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰
۹۶۰۴ 
اگر دنبال راه‌های آسانی برای کاهش وزن و دستیابی به تناسب اندام هستید، این توصیه ها را جدی بگیرید
برترین مجله اینترنتی ایران

برترین ها: تاكنون در مورد فواید صبحانه خوردن مطالب زیادی شنیده‌ایم؛ اینكه باعث تمركز فكری و افزایش یادگیری می‌شود و... به تازگی هم در مورد تأثیر صبحانه خوردن بر كاهش وزن و تناسب‌اندام خبرهایی به گوش رسید؛ محققان به این نتیجه رسیده‌اند صبحانه خوردن می‌تواند فرد را برای مدتی سیر نگه دارد و مانع از پرخوری او در وعده ناهار شود البته اگر میزان پروتئین مصرفی در وعده صبحانه بیشتر باشد، مدت زمان سیری افزایش می‌یابد و در كنترل اشتها و وزن تأثیر زیادی دارد؛ البته راه‌های دیگری هم برای كنترل اشتها و جلوگیری از بروز چاقی وجود دارد كه چندان هم سخت نیستند و با رعایت این نكات نه تنها تناسب اندام‌تان را حفظ خواهید كرد، بلكه سبك زندگی سالم‌تری هم خواهید داشت.





سبد غذاهای روز مره را تغییر دهید

  •  سعی كنید هر از گاهی، یك میوه جدید را امتحان كنید. تازه یا خشك بودنش مهم نیست! مهم این است كه بدون شكر میل كنید و جایی برای میوه‌ها در سبد غذایی روزمره‌تان باز كنید!
  •  روزانه حداقل یك فنجان سبزیجات غیر‌نشاسته‌ای با برگ سبز تیره مثل بروكلی، اسفناج و كاهو استفاده كنید.
  •  قبل از وعده‌های اصلی غذا، سالاد میل كنید.
  •  روزانه حداقل 2 میان وعده سالم شامل 2 گروه غذایی داشته باشید. مثلا یك سیب به همراه یك لیوان شیر كم‌چرب یا نصف فنجان ماست كم چرب به همراه نصف فنجان تمشك.
  •  با استفاده از سبزیجات غیر‌نشاسته‌ای، سالاد رنگارنگ برای خود درست كنید.
  •  سعی كنید هر چند وقت یك‌بار یك رنگ سبزی را امتحان كنید تا تنوع كافی در سبزیجات مصرفی خود داشته و اشتهایتان برای خوردن غذای سالم بیشتر شود.





چند کلک برای ترک عادات بد!

  •  میان‌وعده‌ای برای خود برنامه‌ریزی كنید كه حداكثر تا 100 كالری داشته باشد، مثلا 2 عدد بیسكویت كوچك یا 4 تكه كوچك شكلات؛ حداكثر 3-2 بار در هفته از این مواد استفاده كنید.
  •  در هر وعده چند قاشق از غذایتان را در بشقاب باقی بگذارید یا قبل از شروع غذا خوردن، مقدار غذای خود را با قاشق اندازه كنید.
  •  اگر قبل از خواب یا بعد از شام می‌خواهید چیزی بخورید، از خود سؤال كنید آیا واقعا گرسنه‌اید؟ اگر جوابتان منفی بود، سریع دندان‌هایتان را مسواك بزنید، نخ دندان بكشید و دهانتان را با دهان‌شویه بشویید تا به روز خود پایان دهید!
  •  به جای اینكه ساندویچ خود را كامل بخورید، نصف آن را میل كرده و با میوه تازه یا سبزی‌های خام و پخته خودتان را سیر كنید.
  •  هنگام غذا خوردن تمام وسایلی كه حواس‌تان را پرت می‌كند، خاموش كنید؛ حتی موبایل‌تان! و فقط بر غذا خوردن تمركز كنید.
  •  یخچال و فریزر خود را پاك‌سازی كنید و تمام مواد‌ غذایی غیر‌مفید را دور بریزید.
  •  با خودتان فكر كنید كه چه غذاهایی را باید بیشتر مصرف كرده و مصرف چه غذاهایی را باید محدود كنید.



مضرها  را با مفیدها جایگزین کنید

  •  آجیل را ترجیحا خام و بدون نمك به‌عنوان میان‌وعده استفاده كنید؛ با اینكه چربی موجود در آجیل از نوع چربی‌های مفید است ولی كالری زیادی دارد و نباید بیش از یك بار در هفته مصرف شود.
  •  غلات سبوس‌دار مانند یك برش نان سنگك را در تمام وعده‌های غذایی خود بگنجانید.
  •  در مصرف گوشت به‌خصوص گوشت قرمز زیاده‌روی نكنید و سعی كنید از پروتئین‌های گیاهی مانند لوبیاها و غلات سبوس‌دار استفاده كنید.
  •  در هفته حتما یك یا 2 بار ماهی مصرف كنید؛ البته برای طبخش از یك روش سالم استفاده كنید كه نیازی به آرد سوخاری و سرخ كردن نداشته باشد!
  •  برای افزایش فیبر مصرفی، به جای آبمیوه از میوه كامل استفاده كنید.
  •  فقط سر سفره یا میز، غذا میل كنید و از خوردن غذا در آشپزخانه یا هنگام جمع كردن میز بپرهیزید.
  •  اضافه غذای فرزندان‌تان را استفاده نكنید و در غذایشان شریك نشوید.



با مفیدها دوست شوید!

  •  یك بطری آب كنارتان بگذارید تا 8 لیوان آب مورد نیاز بدن‌تان را بی‌دردسرتر در طول روز تامین كنید و نیاز به یادآوری دیگران و... نداشته باشید.
  •  حداقل یك یا 2 فنجان شیر بدون چربی یا یك‌درصد چربی بنوشید. می‌توانید شیر را به تنهایی، همراه با غلات یا در قهوه و سایر غذاها به كار ببرید.
  •  یك كاسه سوپ بخورید؛ سوپی كه بر پایه سبزیجات بوده و آبكی باشد؛ خوردن این سوپ‌ها به كاهش وزن كمك می‌كند.
  •  حداكثر یك ساعت بعد از بیدار شدن از خواب صبحانه بخورید؛ این صبحانه می‌تواند شامل یك فنجان شیر كم‌چرب همراه با یك نوع غلات سبوس‌دار مثل كورن فلكس یا نان‌های سبوس‌دار باشد.
انتشار یافته: 2
در انتظار بررسی:1
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج