سالاد سبزیجات با فلفل دلمه ایِ زیگزاگی
۵۱۶۳۱۰
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۷
۱۵۳۰۰ 
سالاد سبزیجات از مجموعه دستورغذایی هایی است که ما، طرز تهیه آن را برای شما آماده کرده است.
وب سایت آشپزباشی: سالاد سبزیجات از مجموعه دستورغذایی هایی است که ما، طرز تهیه آن را برای شما آماده کرده است.
 
 ویتامین های B سیب زمینی نقش مهمی در سلامت بدن به ویژه در مورد رشد مو و سلول های B گروه عصبی دارد. سیب زمینی به علت دارابودن فیبر غذایی مناسب , در تنظیم عمل کرد دستگاه گوارش وجلوگیری از یبوست مفید است. هویج به هضم غذا کمک می‎کند و مقوی معده و بازکننده‎ی گرفتگی‎ها و انسداد کبد است. جعفری قدرت ایمنی بدن را بالا می برد و بوی نامطبوع دهان را از بین می برد. برگ های سبز پیازچه باعث رفع بیماری های روحی می شود. نخود فرنگی منبعی غنی از ویتامین K۱، فولیک‌اسید و ویتامین B۶ است. فلفل میزان کلسترول خون را پایین می آورد که این امر باعث کاهش فشارخون نیز می گردد.

سیب زمینی، هویج، جعفری، پیازچه، فلفل دلمه ای گرم هستند  و نخود فرنگی، سس مایونز و سرکه سردند.
 
مواد لازم:
 
  •     سیب زمینی  ۴ عدد
  •     جعفری  ۱ شاخه
  •     هویج  ۴ عدد
  •     نخود فرنگی  ۱/۲ قوطی
  •     نمک  ۱/۲ قاشق چای خوری
  •     فلفل  ۱/۴ قاشق چای خوری
  •     روغن زیتون ۱/۴ قاشق چای خوری
  •     پیازچه
  •     فلفل دلمه ای
 
سالاد سبزیجات 
 
طرز تهیه:

1-سیب زمینی را پوست کنده و بگذارید به مدت ۴۵ ذقیقه آب پز شود و خوب بپزد بعد از پخت سیب زمینی را با مخلوط کن میکس یا رنده کنید.

2-فلفل دلمه ها را به صورت زیگزاگی از قسمت بالای فلفل دلمه ای ببرید و داخل ان را تمیز و خالی کنید.

3-سیب زمینی خرد شده را با هویج، پیازچه خرد شده و تمام مواد گفته شده در ظرفی با هم مخلوط کنید و در ظرفی دیگر سس مایونز، روغن زیتون و سرکه و نمک را هم با هم مخلوط کنید و در انتها سس و مواد را یکی کرده و با هم مخلوط کنید.

4-مواد مخلوط شده را در فلفل دلمه های خالی شده بریزید رو روی آن را یک عدد کلم بروکلی بگذارید و دور آن را با کاهو تزیین کنید و نوش جان کنید.
برچسب ها:
مطالب مرتبط
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج