تحقق آرزوی همبرگر خوردن، برای گیاهخواران!
۵۵۸۴۳۳
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
۱۷۰۴۰ 
همبرگر بدون گوشت
کسانی که به خوردن سبزیجات و غذاهای گیاهی علاقه زیادی دارند، احتمالا از دستور تهیه این همبرگر که با نخود، جو و هویج تهیه می شود، استقبال خواهند کرد. این برگر سرشار از پروتئین و مواد مغذی است و یک وعده غذایی کامل به شمار می رود.
وبسایت روزیاتو: کسانی که به خوردن سبزیجات و غذاهای گیاهی علاقه زیادی دارند، احتمالا از دستور تهیه این همبرگر که با نخود، جو و هویج تهیه می شود، استقبال خواهند کرد. این برگر سرشار از پروتئین و مواد مغذی است و یک وعده غذایی کامل به شمار می رود.
 
مواد لازم:

  •     ۴۵۰ گرم نخود، خیس کرده
  •     ۱٫۵ پیمانه پرک جودوسر
  •     نصف پیمانه هویج رنده شده
  •     نصف پیمانه پیاز قرمز
  •     ۱ عدد تخم مرغ
  •     ۱ قاشق چایخوری نمک
  •     نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه
  •     نصف قاشق چایخوری پودر سیر
  •     ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون
  •     نصف یک عدد لیموترش
  •     ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

برای تاپینگ:

  •     نان همبرگر
  •     گوجه فرنگی
  •     کاهو
  •     پیاز قرمز
  •     خیارشور یا آووکادو

 طرز تهیه همبرگر بدون گوشت
 
طرز تهیه:

1.    نخود را از قبل بپزید و آبکش کنید. یا از کنسرو آماده نخود استفاده کنید.
 
2.    درون غذاساز، نخودهای پخته شده را بریزید، پرک جو دوسر، هویج، پیاز قرمز، تخم مرغ، نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و روغن زیتون را ریخته و هم بزنید.
 
3.    آب لیموترش را اضافه کرده و مخلوط کنید تا یکدست شوند.
 
4.    از مواد به دست آمده به اندازه یک نارنگی برداشته و کف دست صاف کنید تا شبیه برگر شود.
 
5.    روغن زیتون را درون تابه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس آن را به مدت ۴ تا ۵ دقیقه بپزید تا کاملا طلایی شود.
 
6.    برگر گیاهی خود را درون نان گذاشته، روی آن گوجه فرنگی، کاهو، آووکادو، پیاز و سس قرار دهید و سرو کنید.
مطالب مرتبط
انتشار یافته: 1
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
21:35 - 1397/07/08
آیا تخم مرغ پروتئین حیوانی نیسن؟ چجوری به غذایی که تخم مرغ داره میگین گیاهی؟
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج