لادا وستا، جانشین احتمالی تندر 90 در ایران
۶۱۱۹۰۰
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
۱۰۰۱۴ 
در این مقاله قصد داریم نگاه نزدیکی را به خودرو لادا وستا (Lada Vesta)،‌ به عنوان جانشین احتمالی خودرو تندر 90 در بازار کشورمان بیاندازیم.
وب سایت گجت نیوز - معین کریمی: در این مقاله قصد داریم نگاه نزدیکی را به خودرو لادا وستا (Lada Vesta)،‌ به عنوان جانشین احتمالی خودرو تندر 90 در بازار کشورمان بیاندازیم؛ محصولی که ساخت شرکت Avto Vaz است و برای نخستین بار در سال 2014 در کشور روسیه معرفی شد. حال در این مطلب قصد داریم نگاه نزدیک‌تری را به این اتومبیل بی‌اندازیم و بیشتر با جزئیات آن آشنا شویم.
 
 با خودرو روسی لادا وستا ، جانشین احتمالی تندر 90 در ایران بیشتر آشنا شوید
 
همانطور که گفته شد، کمپانی Avto Vaz برای نخستین بار در سال 2014 از لادا وستا پرده برداری کرد و یک سال بعد نیز این خودرو به تولید انبوه رسید. طراحی این خودرو کامپکت بر عهده‌ی یک طراح مشهور بریتانیایی به نام استیو متین (Steve Mattin) بوده است که از دیگر محصولات طراحی شده به دست او نیز می‌توان به مرسدس بنز ML کلاس، مرسدس بنز GL کلاس و همچنین نسل پیشین خودرو ولو ایکس سی 60 اشاره کرد.

 با خودرو روسی لادا وستا ، جانشین احتمالی تندر 90 در ایران بیشتر آشنا شوید

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب شامل 4410، 1765 و 1495 میلی‌متر بوده و فاصله محوری آن نیز معادل 2635 میلی‌متر است. وزن خالص خودرو چیزی بین 1230 الی 1270 کیلوگرم است، صندوق بار آن 450 لیتر را در خود جای می‌دهد و مخزن باک آن نیز چیزی در حدود 55 لیتر است. گفته می‌شود مصرف سوخت ترکیبی لادا وستا چیزی بین 6.6 الی 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود. همچنین، پیشرانه‌های این سدان روسی نیز از استاندارد نوع یورو 6 پشتیبانی می‌کنند.

مشخصات فنی لادا وستا

لادا وستا مبتنی بر پلتفرم B/C لادا به تولید می‌رسد که توسط شرکت Avto Vaz و گروه مشترک خودرویی رنو-نیسان توسعه پیدا کرده است. در همین راستا، کمپانی سازنده موفق شده سه نسخه مختلف از لادا وستا را شامل یک خودرو سدان، استیشن و همچنین استیشن کراس به تولید برساند. به طور معمول این اتومبیل با دو پیشرانه مختلف به فروش می‌رسد.

 با خودرو روسی لادا وستا ، جانشین احتمالی تندر 90 در ایران بیشتر آشنا شوید

یک مدل به یک پیشرانه 1.8 لیتری 4 سیلندر مجهز است که قادر به تولید 122 اسب بخار و گشتاوری معادل 154 نیوتن‌متر است. مدل 1.6 لیتری 4 سیلندر آن نیز موجود است که قادر به تولید 106 اسب بخار و گشتاور 148 نیوتن‌متر است. لازم به ذکر است در آینده یک مدل دوگانه نیز همراه با یک پیشرانه 1.6 لیتری قرار است از این محصول عرضه شود. از نظر سیستم انتقال قدرت نیز وستا همراه با گیربکس‌های 5 سرعته دستی و 5 سرعته اتوماتیک به فروش می‌رسد.

تجهیزات لادا وستا

این اتومبیل که قرار است به زودی وارد بازار کشورمان شود، از امکانات و تجهیزات زیادی برخوردار است و موفق به دریافت 4 ستاره ایمنی از موسسه ARCAP کشور روسیه شده است.

 با خودرو روسی لادا وستا ، جانشین احتمالی تندر 90 در ایران بیشتر آشنا شوید

نسخه‌های فول این خودرو به 4 کیسه هوا (جلو و جانبی)، ترمز ABS، ترمز کمکی BA، ترمز EBD و سامانه‌های ESC،‌ TCS، HSA و ERA-GLONASS مجهز هستند. علاوه بر این کروز کنترل با دکمه‌های روی فرمانی، نمایشگر لمسی 7 اینچی مجهز به مسیریاب، بلوتوث، درگاه USB و AUX، دوربین دید پشت، سنسور باران، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان چند کاره، قفل مرکزی، کامپیوتر سفری و همچنین رینگ‌های آلومینیومی 16 اینچی نیز در این خودرو به کار رفته‌اند.
انتشار یافته: 8
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
17:05 - 1396/07/17
با هواپیماهای روسی کم مردم مردند حالا ماشینهاشون امر شده ! بیایند ایران......نثف خاک ایران را اشغال کرده هنوز داریم تعظیم.میکنیم براشون
Iran, Islamic Republic of
17:31 - 1396/07/17
چرا برا تابوت کش یعنی همون پراید جایگزین نمی زارین؟
Iran, Islamic Republic of
18:29 - 1396/07/17
عوض بشه گیرون تر میشه خداییش پراید بیست وخورده ای میلیون کی میتونه بخره اشغال ماشین رو
Iran, Islamic Republic of
19:14 - 1396/07/17
صنعت خودرو سازی روسیه خیلی ضعیفه وبازار نداره ولی طمع کرده اند تولیدات بنجلشون رو با همکاری عوامل داخلی به ما تحمیل کنند.
United Arab Emirates
19:38 - 1396/07/17
یه ماشین درس و حسابی مونتاژ میکنین میخواین اونم حذفش کنین
United Kingdom
23:58 - 1396/07/17
تو خود روسیه کسی لادا نمی خره
Iran, Islamic Republic of
00:44 - 1396/07/18
جایگزین پیکان خدا بیامرز شد ال90 با قیمت 40 میلیونی ، حالا جایگزین این ال90 احتمالا با همین فرمون 4 میلیارد قیمتشه .
ضمنا این همه کوفتید بر در تولید و همچنان دارید وارد میکنید و درصدش و میزنید به جیب اما تا کی ؟؟ تا کی مهندسان ما بروند آمریکا و آلمان و ... خودمان ماشین چینی و روسی و ... وارد کنیم ؟ ظاهرا هم دوستان راضی هستند به همین درصد گرفتن و حوصله خرج کردن ندارند چون نمیصرفد و حوصله میخواهد و ضمنا کلا بودجه نداریم واس این جور چیزا ،همینجوری . دور هم خوشیم کلا .
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج