درخواست‌ها برای نوشیدن مایع درون تابوت ۲۰۰۰ ساله!
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵

وبسایت هفت صبح: حدود دو هفته پیش یک مقبره باستانی ساخته‌شده از سنگ گرانیت سیاه‌رنگ در کشور مصر کشف شد. این مقبره در حین کاوش‌های مناطق ساحلی شهر اسکندریه شناسایی‌شده و در آن، یک تابوت سنگی به طول ۱۰ فوت در حدود ۳ متر به دست آمد که تاریخ آن به دوره حکومت بطالسه در مصر و حدفاصل سال‌های ۳۰۵ تا ۳۰ پیش از میلاد بازمی‌گردد. این تابوت در حدود ۲ متر ارتفاع داشته و وزن آن نیز حدود ۳۰ تن تخمین زده می‌شود.

درخواست برای نوشیدن مایع درون تابوت ۲۰۰۰ ساله!

کارشناسان هنوز نمی‌توانند به‌طور دقیق اعلام کنند که این تابوت به چه کسی تعلق داشته و امیدوارند به کمک مطالعه اشیا داخل تابوت، هویت این فرد را کشف و شناسایی کنند. برخی از باستان شناسان احتمال می‌دهند که این تابوت سنگی به یکی از مقامات بلندمرتبه در سلسله بطالسه تعلق داشته باشد. در این قبر علاوه بر تابوت سنگی فوق‌الذکر، یک سردیس مرمری هم کشف‌شده است که احتمالاً چهره فرد دفن شده در آرامگاه را نشان می‌دهد. گفته می‌شود این تابوت سنگی، بزرگ‌ترین تابوتی است که در سایت‌های باستانی شهر اسکندریه کشف‌شده و طی روزهای گذشته بسیاری از مردم در مصر و سایر کشورها درباره نفرین فراعنه و خطرات احتمالی باز کردن این تابوت، هشدار داده بودند.

درخواست برای نوشیدن مایع درون تابوت ۲۰۰۰ ساله!

بر اساس گزارش‌های منتشرشده در این رابطه، هیچ شیطان و نفرینی در این تابوت وجود نداشته و در داخل آن سه اسکلت تقریباً سالم به دست آمد که احتمالاً به سربازان مصر باستان تعلق دارد. نکته عجیب و غیرعادی این تابوت، وجود مایعی سرخ‌رنگ و غلیظ است که اسکلت‌های فوق در داخل آن شناور بودند. این کشف عجیب موجب بروز شایعات و واکنش‌های مختلفی در دنیای مجازی شده است. یکی از عجیب‌ترین و غیرعادی‌ترین این واکنش‌ها، درخواست عده زیادی از مردم برای امتحان کردن مزه این مایع سرخ‌رنگ و نوشیدن آن بود. در همین رابطه یک پتیشن و نامه درخواست تهیه‌شده که در آن نوشته‌شده است: «ما باید مایع قرمز داخل تابوت سیاه‌رنگ نفرین‌شده را به شکل نوعی نوشیدنی انرژی‌زای کربنی بنوشیم تا بتوانیم قدرتش را پذیرفته و درنهایت بمیریم!». تنها ظرف چند ساعت پس از ایجاد این پتیشن و درخواست اینترنتی، بیش از ۱۵۰۰نفر آن را امضا کرده‌اند.

درخواست برای نوشیدن مایع درون تابوت ۲۰۰۰ ساله!

در پی انتشار این مطلب، وب‌سایت Live Science سؤال بسیار مهمی را مطرح کرده است که برفرض اگر واقعاً کسی از این مایع سرخ‌ رنگ داخل تابوت دوهزارساله بنوشد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

به گفته پرفسور رولف هالدن (Rolf Halden)، میکروبیولوژیست مرکز محیط‌زیست و مهندسی بهداشت دانشگاه ایالتی آریزونا، نوشیدن این مایع نمی‌تواند کار عاقلانه‌ای محسوب شود. این پژوهشگر به امضاکنندگان درخواست فوق؛ اعلام کرد قطعاً با نوشیدن این مایع تهوع‌آور نه‌تنها قدرتی جادوئی به دست نمی‌آورید بلکه خود را در معرض خطرات بسیار جدی قرار خواهید داد.

خوردن آب‌های گندیده به‌هیچ‌عنوان کار عاقلانه‌ای نیست اما قدمت این مایع تاثیری در میزان خطرات آن ندارد. باید توجه داشت مایعاتی این‌چنینی که چندین جسد در داخل آن پوسیده‌ شده‌اند، دارای میزان زیادی باکتری و عوامل دیگر بیماری‌زا هستند که قطعاً برخی از آن‌ها خطرناک هستند و می‌توانند موجب مرگ انسان شوند. از سوی دیگر تخم میکروب‌ها می‌توانند در بافت‌های مرده برای هزاران و حتی میلیون‌ها سال باقی بمانند که این موضوع خطر بالقوه دیگری به شمار می‌رود. درهرصورت اگر واقعاً کسی بخواهد این مایع را بنوشد، بهتر است آن را ابتدا به‌طور کامل استریل کرد. پرفسور رولف هالدن اعلام کرده در صورت داشتن یک میلی‌لیتر از این مایع، می‌تواند آن را در آزمایشگاه خود به‌طور کامل آنالیز کرده نتایج آن را رسماً اعلام کند.