رانندگان پر خطر حق رانندگی ندارند
۸۳۷۸۶۱
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
۴۷۹۳ 
پلیس راهنمایی و رانندگی با شناسایی نقاط حادثه خیز، اعمال قانون برای رانندگان متخلف و تعیین علت اصلی تصادفات با رویکرد کاهش تلفات رانندگی و سوانح نوروزی به استقبال سال جدید می‌رود.

روزنامه ایران: پلیس راهنمایی و رانندگی با شناسایی نقاط حادثه خیز، اعمال قانون برای رانندگان متخلف و تعیین علت اصلی تصادفات با رویکرد کاهش تلفات رانندگی و سوانح نوروزی به استقبال سال جدید می‌رود.

سردار ایوب سلیمانی، جانشین فرمانده ناجا در همایش رؤسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: در تمام دنیا به پلیس احترام گذاشته می‌شود اما در یکی دو سال اخیر شاهدیم برخی‌ که در همه جبهه‌ها از انقلاب اسلامی شکست خوردند در فرصت‌هایی به پلیس راهور که بدون اسلحه مشغول انجام وظیفه است تعرض کرده یا احترام آنها را نگه نمی‌دارند.

اگر ذره‌ای احساس مسئولیت در مقابل شئون اجتماعی خود داریم، باید از پلیسی که بدون توجه به‌نام و نشان افراد با اعتماد به نفس انجام وظیفه می‌کند، تقدیر کنیم.

جانشین فرمانده ناجا افزود: قانونگذار تکلیف کرده که پروژه سپهتن (نصب ردیاب روی خودروها) روی 15 هزار دستگاه اتوبوس بین‌شهری نصب شود، در یکی دو سال گذشته با اجرای این پروژه، بیش از 90 درصد، شاهد کاهش تصادفات اتوبوس‌ها بودیم، با این نرم‌افزار می‌توان در لحظه موقعیت را ردیابی کرد و تذکر داد.

وی ادامه: امروز همه می‌دانیم‌ خودروهای باربری، یا مؤثر یا عامل تصادف هستند، مسئولان قول دادند در سال‌جاری و آینده این پروسه را توسعه دهند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تلفات در مسیرهایی که دوربین پایش تصویری ثابت در جاده‌ها نصب شده است کاهش داشته اما هنوز تعداد این دوربین‌ها به 2 هزار مورد نرسیده است.سلیمانی با بیان اینکه خودروهای دوربین دار سیار در کشور به 500 هزار دستگاه نمی‌رسد و نصب آن هزینه بسیار کمی دارد، گفت: بحث کیفیت خودرو نیز یک روزه حل نمی‌شود، بخش قابل توجهی از تلفات، ناشی از استحکام کم خودروها است، پلیس با روحیه جهادی تلاش خودش را مضاعف خواهد کرد، منتظر دیگران نمی‌مانیم تا وظیفه خود را انجام دهند.

جانشین فرمانده ناجا گفت: در سال‌های اخیر بیش از 68 درصد تصادفات و 60 درصد تلفات ناشی از آن در 30 کیلومتری شهرها رخ می‌دهد. عمده این اتفاقات در کمتر از 100 شهر واقع شده که با اصلاح اشکالات در 30 کیلومتری شهرها به‌صورت جهشی می‌توانیم تعداد تلفات را کاهش دهیم. طبق بررسی‌ها حدود هزار و 585 نقطه بحرانی حادثه‌خیز در کشور داریم که هزار و 100 نقطه در 30 کیلومتری شهرها قرار دارد.

ممنوعیت رانندگی رانندگان پرخطر در نوروز

سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهور نیز گفت: تعداد رانندگان حادثه‌ساز و پرخطر در نوروز گذشته بسیار کم بود و امسال نیز طبق آمار 5 هزار تصادف منجر به فوت رخ داده است بنابراین اگر این پنج هزار را تقسیم بر دو کنیم، نصف مقصر و نصف غیر مقصر هستند. پلیس برای کنترل رفتار رانندگان پرخطر نیز با قوه‌قضائیه هماهنگ کرده که علاوه بر اعمال قانون، این افراد را در تعطیلات از سفر بازدارد تا برای خودشان، اعضای خانواده آنها و سایر رانندگانی که قانونمند در سطح جاده‌ها تردد می‌کنند مشکلی ایجاد نشود.

مهری افزود: هموطنان، سفر را از مبدأ تا مقصد مدنظر قرار بدهند و فقط مانند برخی از رانندگان به مقصد فکر نکنند. در سال گذشته علت 38 درصد از تصادفات جرحی و فوتی، خستگی و خواب‌آلودگی راننده بود. با سازمان راهداری و تمام افرادی که درباره مسائل جاده‌ای متولی هستند به این توافق رسیده‌ایم تا با رفع مشکلات 3 هزار و 400 نقطه حادثه‌خیز درون‌شهری و دو هزار نقطه ‌برون‌شهری حوادث را کاهش دهند. حدود 60 درصد از تصادفات فوتی در نوروز 97 در سی کیلومتری شهرها رخ داد بنابراین رانندگان در 30 کیلومتری شهرها به‌دلیل تردد بیش‌تر، وجود روستاها، کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و رفت و آمد موتورسیکلت‌ها و عابران پیاده باید دقت بیشتری داشته باشند.

مطالب مرتبط
انتشار یافته: 5
در انتظار بررسی:0
Netherlands
09:32 - 1397/12/12
آخه یکجوری میگین بحث کیفیت خودروعا یکروزه حل نمیشود و با روحیه جهادی تلاش خود را مضاعف می کنیم، انگار ۳ ساله داریم خپدرو میسازیم
باشه این خط این نشون اگه تا ۴۰ سال دیگه پراید فرقی کرد
فعلا که اونا با روحیه جهادی دارن هفته به هفته قیمتهاشونو بروز میکنند، اصلا هم مشخص نیست هدف جذب سرمایه های در خانه مردم است
Iran, Islamic Republic of
09:33 - 1397/12/12
ریس پلیس عزیز چراراننده ماشین سنگینها باید اسکناس بزارن لایه بارنامه یادفترچه بدن به مامور راهنمایی رانندگی که اگرندی هزارعیب ایراد ازت میگیرن میشه توضیه بدید ممنون مدیر جان سانسورنکن ممنون
Iran, Islamic Republic of
09:44 - 1397/12/12
مسولین اختلاسگر چی حق مدیریت دارند
Iran, Islamic Republic of
10:02 - 1397/12/12
واقعا کسانی تو جاده ها رانندگی میکنن که حال چند نفر رو میگیرن تا خودشون رو باهوش زرنگ جلوه بدهن اما متوجه نمیشن چند روز پشت سرشون دچار عذاب شدن
Iran, Islamic Republic of
10:54 - 1397/12/12
چرا رانندگان پر خطر محروم از رانندگی میشن؟
به نظر من با توجه به مکانیزم برخورد با مسائلی همچون تلگرام و غیره باید تولید ماشین رو متوقف کنند
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج