کشف پدیده مرموز در ماه
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵
در حوزه قطب جنوب-آیتکن بر روی سطح کره ماه، یک پدیده عجیب دیده می شود.

خبرآنلاین: در حوزه قطب جنوب-آیتکن بر روی سطح کره ماه، یک پدیده عجیب دیده می شود.

به نقل از "ساینس آلرت"، دانشمندان در دانشگاه بیلر در ایالات متحده یک ناحیه گرانشی در بزرگترین بخش دهانه ماه را کشف کردند.

کشف پدیده مرموز در ماه
Sputnik / Anton Denisov

پیش از این، در تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده توسط مدارهای GRAIL در سال های ۲۰۱۱-۲۰۱۲، وجود شی مرموز در بزرگترین دهانه ماه دیده شده بود. پس از این کشف، محققان نقشه های میدان گرانشی ماه را بار دیگر بررسی کردند. در حوزه قطب جنوبی ماه (قطب جنوب-آیتکن نام یک دهانهٔ برخوردی بر روی سطح کره ماه است.) با نام Aitken، که بزرگترین دهانه قمری است، افزایش تراکم مشاهده می شود، که نشان از مقدار بالای سنگهای آهن بر روی سطح ماه می باشد.

با این حال، داده های به دست آمده از ایستگاه ناسا نشان می دهد که در این ناحیه، برآمدگی به وزن ۲.۱۸ تریلیون کیلوگرم در زیر سطح، به عمق ۳۰۰ کیلومتری از سطح ماه دیده می شود. به گفته ستاره شناسان، ممکن است این تغییر بر روی سطح ماه به علت باقی مانده برخورد سیارکی باشد که هنوز در گوشه ماه قرار دارد. احتمالا، یک شی آسمانی در حدود چهار میلیارد سال پیش در این ناحیه سقوط کرده است.

دهانه ماه، چاله هایی مسطح و دایره‌ای شکل در کرهٔ ماه است که با دیواره‌ای گرد محصور شده‌است. تقریباً تمامی چاه‌های کرهٔ ماه از نوع دهانه‌های برخوردی هستند که در واقع از برخورد شهاب سنگ‌ها به وجود آمده‌ اند.

23:57 - 1398/03/21
حتما این دفعه هم یکی را در ماه دیده شد
08:23 - 1398/03/22
کار امریکاس چون تحریم هستیم اینجوریه اخه ماه هم از امریکا وارد میشه
خخخخ
09:45 - 1398/03/22
به نظر شی ء برخورد نکرده و از حرارت ماه در دمای بسیار بالا ، گداخته های مانند کوه آتش فشان در گوشه ای از ماه پس زده است و دارای منابع خالص غنی شده فلزات خواهد بود .
گزارش کارشناسان آمریکایی در ایسنا و بر آورد آنها کاملا˝ اشتباه است .