آغاز کمپین «مد یا مصرف‌گرایی» در جشن حافظ
۸۸۴۷۵۱
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
۶۱۹۷ 
هانا کامکار و آزیتا ترکاشوند با پیوستن به کمپین «مد یا مصرف‌گرایی» به استقبال جشن حافظ رفته و از دیگر هنرمندان نیز خواستند که با توجه به شرایط اقتصادی جامعه به این پویش اجتماعی و فرهنگی بپیوندند.

خبرآنلاین: هانا کامکار و آزیتا ترکاشوند با ایجاد تغییراتی در لباس‌های کمی قدیمی‌تر خود در نوزدهمین جشن حافظ حاضر شده و دلیل این کار را پیوستن به کمپین «مد یا مصرف‌گرایی» اعلام کردند.

با توجه به شرایط اقتصادی ایران امروز، کمپین «مد یا مصرف‌گرایی» با هدف مقابله با مصرف‌گرایی و هدر رفت سرمایه‌های ملی آغاز به کار کرده و در پی ایجاد فرهنگ مد پایدار است.

آغاز کمپین «مد یا مصرف‌گرایی» در جشن حافظ

این کمپین بر این اساس که هر سال منابع محیط‌زیستی بسیاری برای تولید لباس‌هایی که تنها یک یا دو بار پوشیده شده‌اند، از دست می‌رود؛ از هنرمندان در کنار مردم می‌خواهد که به این پویش اجتماعی و فرهنگی پیوسته و به مصرف‌گرایی «نه» بگویند.

کمپین‌های مشابه پیش از این در جهان اتفاق افتاده و هنرمندانی همچون مریل‌استریپ، کیت ‌بلانشت، جسیکا آلبا و چهره‌های شاخصی مانند میشل اوباما (همسر سابق رئیس‌جمهور آمریکا) و کیت میدلتون (همسر ولیعهد انگلستان)، با پوشیدن لباس‌های قدیمی خود در ردکارپت‌ها و جشنواره‌های جهانی اسکار و کن، به صورت نمادین اعتراض به مصرف گرایی را اعلام کرده‌اند.

جشن خصوصی حافظ برای اولین بار به همت علی معلم در سال ۷۶ برگزار شد و از آن زمان تقریبا هر ساله با حضور هنرمندان شاخص سینما و تلویزیون ایران برگزار می‌شود.

گفتنی است که در چند سال اخیر پوشش هنرمندان در این جشن حواشی بسیاری را به همراه داشته است.

نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج