یک ستاره نوترونی توسط یک سیاه چاله بلعیده شد
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

خبرگزاری مهر: ستاره شناسان با بررسی موج های گرانشی در فضای بیکران برای اولین بار موفق به کشف بلعیده شدن یک ستاره نوترونی توسط سیاه چاله ای بزرگ شده اند.

یک ستاره نوترونی توسط یک سیاه چاله بلعیده شد

به نقل از نیواطلس، ستاره شناسان این پدیده را یک رخداد کیهانی باور نکردنی توصیف کرده اند و می گویند کشف آن می تواند زمینه را برای جمع آوری اطلاعات بیشتر و شناسایی بهتر امواج گرانشی فراهم کند.

شکل گیری امواج گرانشی حاصل تداخل و برخورد انرژی حاصل از حرکت و فعالیت اشیا و پدیده های بسیار بزرگ در عالم هستی مانند سیاه چاله هاست. اولین بار انیشتین وجود سیاه چاله ها را در حدود یک قرن قبل پیش بینی کرد. اما کشف آنها تنها در سال ۲۰۱۵ ممکن شد.

تا به حال مواردی از برخورد سیاه چاله ها و حتی دو ستاره نوترونی شناسایی شده است، اما این اولین بار است که برخورد ستاره ای نوترونی با یک سیاه چاله کشف می شود که نتیجه آن بلعیده شدن ستاره نوترونی است.

بررسی هایی که در این مورد از طریق تداخل سنج های ویرگو و لیگو در ایتالیا و آمریکا صورت گرفته نشان می دهد رویداد مذکور در فاصله ۹۰۰ میلیون سال نوری از کره زمین رخ داده است. محاسبات اولیه نشان می دهد که جرم سیاه چاله ۵ برابر جرم خورشید و جرم ستاره نوترونی کمتر از ۳ برابر جرم خورشید بوده است.

United Arab Emirates
10:44 - 1398/05/28
مگه سیلچاله هم جرم داره
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
بله
سیاهچاله بر خلاف اسمش چاله نیست
بلکه یک جرم آسمانی ست که اتفاقاً چگالترین جرمها را دارند ، آنقدر جرمش چگال است که نیروی جاذبه‌ی عظیمی تولید می‌کند به گونه‌ای که حتی نور هم نمی‌تواند از میدان جاذبه‌ی آن فرار کند لذا تیره است و به همین دلیل سیاهچاله نام گرفته است .
سیاهچاله از یک ستاره به وجود می‌آید .
محمد