۲۰درصد دانش آموزان اختلال یادگیری دارند
۹۱۵۱۱۵
۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
۵۱۱۴ 
دبیر اجرایی دومین همایش مبانی عصبی شناختی در اختلالات رشد، با اشاره به شیوع بالای اختلالات عصبی، تکاملی، گفت: حدود ۲۰ درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی کشور دچار اختلالات یادگیری هستند به آن معنا که از هر پنج دانش آموز یک دانش آموز مبتلا به اختلالات یادگیری است.

خبرگزاری ایرنا: دبیر اجرایی دومین همایش مبانی عصبی شناختی در اختلالات رشد، با اشاره به شیوع بالای اختلالات عصبی، تکاملی، گفت: حدود ۲۰ درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی کشور دچار اختلالات یادگیری هستند به آن معنا که از هر پنج دانش آموز یک دانش آموز مبتلا به اختلالات یادگیری است.

پیمان حسنی ابهریان افزود: کودکان با برخی مشکلات در سنین ابتدایی در زندگی مواجه می شوند که اگر از همان ابتدا به درستی این اختلالات را تشخیص دهیم و درمان مناسبی برای آن داشته باشیم، می توانیم از تشدید بروز این اختلالات جلوگیری کنیم.

رئیس کلینیک مغز و شناخت اظهار داشت: خوشبختانه این اختلالات رشدی قابل درمان بوده و بسیاری از این اختلالات با آموزش و درمان های تخصصی قابل کنترل هستند و می توان از بسیاری از آسیب هایی که در آینده برای این گروه از کودکان به وجود می آید، پیشگیری کرد.

وی افزود: همه این اختلالات با مساله تحصیل و آموزش و پرورش کودکان تداخل دارد و اگر بتوانیم این اختلالات را به موقع شناسایی و برطرف کنیم، می توانیم بچه های موفقی داشته باشیم و اگر نتوانیم، طبعا آینده خوبی پیش روی این کودکان نخواهد بود.

آسیب مغزی، دلیل اصلی اختلالات یادگیری کودکان

ابهریان، دلیل اصلی بروز اختلالات یادگیری در سنین مقطع ابتدایی را آسیب مغزی دانست و گفت: این آسیب مغزی می تواند منشاء ژنتیکی داشته باشد یا در دوران بارداری اتفاق بیفتد یا هنگام زایمان و حتی بعد از تولد رخ می دهد. در واقع تمام اختلالات عصبی رشدی، اختلالاتی هستند که ناشی از آسیب های مغزی بوده و البته قابل درمان هستند.

وی شیوع اختلالات عصبی تکاملی را بسیار بالا عنوان کرد و افزود: این اختلالات از شایع ترین اختلالات روانپزشکی است که فراوان ترین نوع آن، اختلالات یادگیری است. به طوری که حدود ۲۰ درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی ما را شامل می شود و این آمار بسیار بالا بوده یعنی از هر پنج دانش آموز یک دانش آموز مبتلا به اختلالات یادگیری است.

دبیر اجرایی دومین همایش مبنای عصبی شناختی در اختلالات رشد، ادامه داد: اگر این اختلالات زود تشخیص داده شود با مداخلات تربیتی و آموزشی و درمانی خاص می توانیم به موفقیت بالایی از پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مشکلاتی که در اثر ناتوانی در تحصیل و ارتباطات در بچه ها رخ می دهد، دست یابیم.

وی اضافه کرد: همایش مبانی عصبی شناختی در اختلالات رشد دارای امتیاز بازآموزی برای روانپزشکان، پزشکان عمومی، متخصصین کودکان، گروه روانشناسان، متخصصین علوم اعصاب و دانشجویان رشته توانبخشی به ویژه گفتار درمانی و شنوایی شناسی خواهد بود.

دومین همایش مبانی عصبی شناختی در اختلالات رشدی ۱۸ تا ۱۹ مهرماه جاری در محل سالن ابوریحان بیرونی دانشگاه خوارزمی برگزار می شود.

برچسب ها:
انتشار یافته: 2
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
17:29 - 1398/07/13
وافعا درسته دختر من الان کلاس سوم است پدرم داومده هیچی یادش نمی مونه معلمها هم با انگ بیش فعالی کاری به دخترم ندارن وتمام بار درس ومدرسه افتاده رو دوش خودم منم از بس سر وکله زدم تیروییدم از کار افتاده وصدام گرفته
Iran, Islamic Republic of
18:41 - 1398/07/13
هر مدرسه باید تخت نظر روانشناس ماهر،ومشاور بالینی باشد تا زمینه استرس یادگیری وتخلیه اصلاعات زمان استرس کاهش یابد
البته در کشور ما اختلالات روانی واختلالات روانی جنسی بسیار نادیده گرفته میشود
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج