خون شدِ کیمیایی؛ آقا، ما واقعا نگران شما هستیم
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
دکتر ولدخانی_1
استخدام_1
اپیلاسیون نانا 1
اپیلاسیون نانا 3
استخدام_3
دکتر ولدخانی_3
استخدام_4
اپیلاسیون نانا 4
دکتر ولدخانی_4
اپیلاسیون نانا 2
استخدام_2
دکتر ولدخانی_2
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۹۵۸۲۲۳
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۷
۱۴۹۸۶
مساله «خون شد» مساله‌ی خودِ کیمیایی‌ست. یعنی باید در تحلیلی فرامتنی دربار این حرف بزنیم که چگونه یکی از بزرگان فرهنگ این مملکت به چنین ذهنیت ایزوله و گلخانه‌ای می‌رسد که هیچ چیز جز دنیای شخصیِ خودش را قابل اعتنا نمی‌داند؟! چگونه بزرگی مثل کیمیایی انقدر بی‌اعتنا به مساله‌ی غامض زمان می‌شود؟

برترین‌ها: مساله «خون شد» مساله‌ی خودِ کیمیایی‌ست. یعنی باید در تحلیلی فرامتنی دربار این حرف بزنیم که چگونه یکی از بزرگان فرهنگ این مملکت به چنین ذهنیت ایزوله و گلخانه‌ای می‌رسد که هیچ چیز جز دنیای شخصیِ خودش را قابل اعتنا نمی‌داند؟! چگونه بزرگی مثل کیمیایی انقدر بی‌اعتنا به مساله‌ی غامض زمان می‌شود؟ هنگان تماشای فیلم‌های متاخر کیمیایی بار‌ها و بار‌ها این پرسش به ذهن می‌رسد که آیا او اصلا در این چند سال اخیر به خیابان آمده؟ مناسبات روزمره مردم طبقه متوسط و نه حتی فرودست را می‌شناسد؟ می‌داند آن‌ها چگونه تفریح می‌کنند؟ چگونه عصبی می‌شوند؟ نکند فیلسماز محترم و عزیز ما در یک محیط ایزوله و از طریق چند رسانه مکتوب و بصری اطلاعاتی دریافت می‌کند و تمام! آیا درباره کیمیایی لمس زندگی اجتماعی مردم اتفاق افتاده در این سال‌ها؟ اگر ملاک فیلم‌هایش باشد که قاطعانه باید بگوییم و بنویسیم که کیمیایی احتمالا موجودیتی فارغ از زمان و مکان دارد.

«خون شد»؛ آقای کیمیایی لطفا دیگر فیلم نسازید!

از همین «خون شد» تاییدی برای ادعای ایزوله شدن ذهن کیمیایی می‌آورم؛ جایی در اواخر فیلم فضلی ومرتضی به ساختمان خرید و فروش ارز در مرکز تجارت فردوسی می‌روند و تا سند خانه آبا و اجدادی را آزاد کنند. فیلمساز کلی نشانه از کثافت و تفعن بازار خرید و فروش ارز و منازعات حقوقی به بیننده نشان می‌دهد. مساله من در اینجا فقط اعوعاج رقت‌انگیز این سکانس نیست، مساله انتخاب محل این پرفورمنس کاریکاتوری‌ست؛ بله! ساختمان فردوسی، یک انتخاب کاملا نمادین و باسمه‌ای. تو خود حدیث مفصل بخوان از مُجمل که فیلمساز بزرگ با چه نگرشی به مساله فساد نگاه می‌کند. قطعا آن که در میان مردمش زندگی می‌کند انقدر نمادین به فساد نگاه نمی‌کند و اصولا فساد بر سر در دکان خودش تابلو نمی‌زند، فیلمساز یا به مساله نمی‌پردازد و یا اگر قصد افشاگری دارد باید لایه‌برداری کند و این مستلزم شناخت دقیق‌تر از مناسبات است و این از عهده‌ی ذهنی منفک شده بر نمی‌آید.

به جد و از سر تاسف و ناراحتی، شنیدن صدای قهقهه‌ی تماشاچیان در همان سکانس و در جایی که فضلی از پشت چاقو می‌خورد، بی‌نهایت سخت و سنگین بود. وقتی سرمایه‌ای، چون کیمیایی خوراک خنده‌ی برخی از حضار سینما می‌شود، تصویری از یک اضمحلال جلوی چشمان علاقه‌مندانش رژه می‌رود و این قطعا یک فرایند مثبت نیست. چگونه فیلمسازی که قهرمان‌هایش موتور محرک جامعه بودند، حالا کمیک و ترحم‌برانگیز به نظر می‌رسند؟ من اتفاقا مساله و مشکل را نه در ایده‌ی تکراری و یا ماهیت آنارشیستی ماجرا نمی‌دانم، حتی مخالف آن دسته از منتقدان این سال‌های کیمیایی هستم که دنیای او را در چارچوب قانون نقد می‌کنند و مثلا در همین «خون شد» کشت و کشتار موجود در فیلم را به بی‌قانونیِ تخیلیِ فیلم‌های کیمیایی ربط می‌دهند. در صورتی که این طور نیست و تارانتینو هم در فیلم آخرش کلی قتل بی‌قاعده داشت! مساله نه ایده است و نه ماهیت ماجرا.

خون شدِ کیمیایی؛ آقا، ما واقعا نگران شما هستیم

کیمیایی می‌تواند همچنان مثل «قیصر» یک نسخه جنون‌وار شفابخش برای درد‌های جامعه‌اش تجویز کند، نسخه‌ای ورای قانون و هر نوع هنجار دیگری، فضلی هم می‌تواند مثل قیصر انتقام تجاوز به خواهرش را با آدم‌سوزی و قتل بگیرد، اگر که فیلم زمانمند شده باشد. وقتی فیلم بی‌توجه به زمان، داستانش را تعریف می‌کند، تبدیل به یک مضحکه می‌شود که هر جوان نورسی در سینما به آن کنایه می‌زند! بی‌توجهی به زمان و ماندن در یک دوره‌ی خاص فکر را منقضی می‌کند، اتفاقی که درباره جهان داستان‌های کیمیایی افتاده؛ و البته مضاف بر معضل ایزوله‌شدگی، بر باد رفتن یکی از اصول بنیادین درام در آثار کیمیایی‌ست! آثار کیمیایی خالی از منطق روایی شده. در دنیای او آدم‌ها ابله و احمق هستند. جایی در «خون شد» خانوم جون یک مونولوگ آتشین دارد. از همان‌ها که درآثار کیمیایی نمونه‌های پرتکرار زیاد دارد. مثل سکانس بازگشت قیصر به خانه و مواجهه با دایی و مادرش و مونولوگی که تاکید بر نامرادیِ روزگار دارد. اینجا هم خانوم جون با بازی نسرین مقانلو چنان مونولوگی دارد. اما قبل از شروع تک‌گویی، او دستش را حین کار با چاقوی آشپزخانه می‌بُرد، دوربین در نمایی اینسرت دست او را نشان می‌دهد و کات می‌شود و بعد یک نمای نزدیک از صورت خانوم جون می‌بینیم، او دستش را در دهانش کرده و تا پایان پلان، بر لب و دهن او خون ماسیده! یعنی در آن حدودا دو دقیقه هیچکس آن خون را پاک نمی‌کند. بدتر این که خون روی صورت مرتضی هم شَتک زده و او هم با همان احوال چای می‌نوشد و زندگی ادامه دارد.

شاید قرار است با چنین تمهیداتی فضاسازی ایجاد شود، اما خب این قِسم رفتار‌های احمقانه دقیقا چه فضایی را می‌سازد و یا تقویت می‌کند؟ با خودت می‌گویی این‌ها چرا انقدر احمق و کثیف و پلشت هستند، چرا کسی خون را از روی صورتش پاک نمی‌کند؟ نمونه همین تصمیمات احمقانه مدل دست جا انداختن پدر خانواده است. او دستش را به چرخ درشکه می‌بندد، درشکه‌ای که مقابل قهوه‌خانه محل متوقف شده. او نمی‌داند که با مراجعه به یک پزشک فیزیوتراپ مساله به سادگی حل می‌شود؟ فضلی با کبریت توکلی سیگارش را روشن می‌کند! یعنی آتش کبریت چه ارجحیتی به آتش فندک دارد؟ پشت این هم ایدئولوژی نهفته؟ این‌ها دیگر فضاسازی نیست، این‌ها جهانِ خاص کیمیایی نیست. اتفاقا این‌ها قیام علیه سینمایی است که دوستش داشتیم و حالا خودش، خودش را تمام می‌کند و به مضحکه می‌رساند.

«خون شد»؛ آقای کیمیایی لطفا دیگر فیلم نسازید!

نمونه‌های خودزنیِ کیمیایی در «خون شد» زیاد است مثل آن پزشکی برای ترک اعتیاد فاطمه از تکنیک رقص استفاده می‌کند و معلوم نیست آن سکانس‌ها چه کاربردی در بافت اثر داشته و یا آن هم‌نوازی بیماران آسایشگاهی که مرتضی در آن سکونت دارد. سکانسی که اصلا سورئال است و در رئالیسم کیمیایی جایی ندارد، پرت و پلا‌ها بیشتر از این‌هاست و البته صاحب قلم یک علاقه‌مند صرفِ سینماست که هیچ جایی در دسته‌بندی‌های سینمایی و امثالهم ندارد. متر فقط سینماست و از همین جهت هم درک نمی‌کنم چگونه منتقد گرانمایه‌ای، چون جناب جواد طوسی به «خون شد» نمره کامل می‌دهد؟ برای پایان یادداشت دو دیالوگ از «خون شد» را کنار گذاشته بودم تا فضای کار را بهتر درک کنید؛ «هر کسی هر جا هست راحته» و «تو این نبودی که اون شدی»

ایمان عبدلی
انتشار یافته: 58
در انتظار بررسی:10
Iran (Islamic Republic of)
16:44 - 1398/11/17
نمیدونم این مقاله رو کی نوشته، ولی هر کی بوده سراسر عقده و کینه داشته نسبت به این کارگردان
واسش ارزوی شفای عاجل دارم
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
اتفاقا منم میخواستم همین و بگم .ایشان فقط برای دیدن نقاط منفی و نقطه ضعف
به دیدن فیلم رفته و خیلی ناشیانه انتقاد
میکنه .اگر دست در رفته را به درشگه میبندند
دلیل درستی کار نیست .نشان دهنده ذهنیت گروهی از مردم است که بین ما زندگی میکنند در ضمن هیچ تضمینی وجود ندارد که شما با رفتن پیش فیزیو ترا پ
مشگلت حل شود.ودر جایی دلیل حمایت ایشان از کارگردان فیلم شباهت آن صحنه با
کارهای تارانتینو است .چون تارانتینو این سبک را دارد پس درست است؟؟؟؟؟؟
تمام انتقاد ایشان نشان دهنده بغض و کینه شخصی بود تا انتقادی فنی و سازنده
حمیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
در این فیلم هرچقدر پرت و پلا‌ وجود داشته باشد. در این نقد کینه‌ای «پرت و پلا‌ها بیشتر از این‌هاست»
عجوج مجوج
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
حلال السون
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
فیلمهای سرب، سفر سنگ، گوزنها، داش آکل ، قیصر آقای کیمیایی بی نظیره و عالی ، قبول کنید که چند فیلم آخرشون فیلمای بدی بوده، خودشون تقصیر دارن ، انتظار ما رو از خودشون بردن بالا
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
دقیقا
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
دقت کردید دیگه فیلم و سریالا باهال نیست دیگه موسیقیا باحال نیست.دلیلش فقط یک چیزه.دیگه ذوقی برای هنرمندان نمونده با توجه به شرایط جامعه
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
من خودم طرفدار کیمیایی هستم ولی بدون تعصب باید قضاوت کرد فیلم خون شد واقعا هم از لحاظ فیلمنامه هم کارگردانی ضعیف بود
Iran (Islamic Republic of)
17:14 - 1398/11/17
فقط فیلم های قبل انقلابش خوب بود اینورش سرب
پاسخ ها
naser
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
اینکه کیمیایی ازکارگردانان بزرگ ماست شکی نیست امامتاسفانه کیمیایی هنوزتوفضای چهل وپنجاه سال پیش
گیرکرده اماجهان امروزمتفاوت شده قهرمانهافرق دارن وفیلمهاش سال به سال داره ضعیفترمیشه وازروی فروش فیلمهاش هم میشه فهمید
میتی از مشد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
فارغ از هر موضع گیری واقعا دیگه نمیشه فیلم های مسعود را دوست داشت همانطور که نمیشود فیلم های قبل انقلابش را دوست نداشت
Iran (Islamic Republic of)
17:16 - 1398/11/17
مگه حالا مسئولین ما ناکار امدن استعفا میدن که کیمیایی بده
Iran (Islamic Republic of)
17:36 - 1398/11/17
از روي تيتر لوسش فهميدم نوشته ي عبدلي ه! آقاي عبدلي، لطفا ديگر نقد فيلم ننويسيد!
Iran (Islamic Republic of)
18:02 - 1398/11/17
خسته نباشین واقعا این حال و روز سینمای امروز ماست
Iran (Islamic Republic of)
18:28 - 1398/11/17
واقعا درسته کمیمیایی کاریکاتوره خودش شده البته از اول انقلاب تابحال جز چند مورد استثنایی مثل سرب
Iran (Islamic Republic of)
19:03 - 1398/11/17
شما خر کی باشی که به مسعود خان کیمیایی بگی فیلم نساز فیلمش چه بد باشه و چه خوب باشه فدای سرش
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
چقدر بی منطق، بی فکر و متعصب جهان سوم یعنی همین کامنت شما
Iran (Islamic Republic of)
20:01 - 1398/11/17
شما که این نقد رو نوشتی خودت " کی بودی که این شدی" ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
00:05 - 1398/11/18
ایمان عبدلیِ عزیز و کاردرست. مرسی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
00:47 - 1398/11/18
برای نوشتن در مورد این فیلم ، زیادی بچه ای
Iran (Islamic Republic of)
01:13 - 1398/11/18
حالا فهپیدم چرا بهش گفتن منقضی شده
Iran (Islamic Republic of)
03:35 - 1398/11/18
با خودت میگویی اینها چرا انقدر احمق و کثیف و پلشت هستند، چرا کسی خون را از روی صورتش پاک نمیکند؟ نمونه همین تصمیمات احمقانه مدل دست جا انداختن پدر خانواده است. او دستش را به چرخ درشکه میبندد .. فضلی با کبریت توکلی سیگارش را روشن میکند .. 

همینهایی که شما ایراد میپنداری، آینه تمام نمای حماقت مردم است. همین که با خودت میگویی اینها چرا انقدر احمق و کثیف و پلشت هستند، نشان میده که پیامش را رسانده. فقط ببخش که به تریج قبات برخورده جناب منتقد باهوش!
Iran (Islamic Republic of)
05:21 - 1398/11/18
اون موقع که فراستی کیمیایی رو نقد کرد همه کوبیدنش کیمیایی سالهاست در دنیای خودش اسیر شده
Iran (Islamic Republic of)
06:07 - 1398/11/18
استاد همیشه یه استاده.تمام
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
بت پرستی نوین!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
08:00 - 1398/11/18
دهه مسعود کیمیایی گذشته یعنی ، خودش که باور ندارد...فیلم رو دیشب دیدم کلمه مزخرف لغت ارزشمندی ست در مواجهه با این فیلم...خنده تماشاگران بر بی محتوای این کار مهر تایید زد....
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
خوب بد جلف 2 خیلی حوبه اونو برو ببین ماله همین دوره هم هست تاریخشم اصلا نگذشته خیلیم بیشتر میخندی بی کاری میری این فیلمای تاریخ گذشته رو میبینی؟؟؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
نه لازم نیست خوب بد جلف 2 رو ببینه که اون هم سراسر مهمله.این همه فیلم خوب از شنای پروانه-روز بلوا-روز صفر-درخت گردو-مغز استخوان و خیلی دیگه.واقعا خون شد کار بد و ضعیفیه عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
08:59 - 1398/11/18
مشکل بزرگ شما اینه که نویسنده خبر میاد کارشناسی میکوه. بجای کارشناسی اتفاقات توسط نویسنده متن، برید سراغ یک کارشناس و متن سخنان کارشناس رو بنویسید.
Iran (Islamic Republic of)
10:10 - 1398/11/18
خب اگه میفهمیدی که اینجور نمینوشتی درک ناقص خودت رو پای دیگرون نگذار هرچند مشخص بود که بعد از جریانات دوسه ماه اخیر خیلی از بادمجون دور قاب‌چینهایی مثل شما برای خودشیرینی هم که شده اینجور مینوسند و حرف میزنند
Iran (Islamic Republic of)
10:51 - 1398/11/18
بسیار نقد جانب گرایانه و هدفمندی بود
اینقدر فیلم فرای مزخرف در جشنواره مزخرف امثال دیدیم که این فیلم در نگاهی غیر جانب گرایانه آنقدرهم که شما نوشتی مزخرف نبود در اصل عنوان مقاله شما هویت شما را نشان میدهد شما حق اینکه به یک فیلمساز بگویی فیلم بسازد یا نسازد را نداری شما فقط حق این را داری که انتخاب کنی فیلم کدام فیلمساز را ببینی یا نبینی
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
امسال امثال امسال امثال
Netherlands
10:59 - 1398/11/18
پس واقعا تاریخ مصرفش تمام شده
Iran (Islamic Republic of)
12:21 - 1398/11/18
توهر جشنواره دیگه ای بود هر هنرمندی انصراف میداد حق پشیمانی نداشت
مسئولین جشنواره خیلی بی غیرت هستند
Iran (Islamic Republic of)
14:46 - 1398/11/18
یعنی یکیو که میخاین تخریب کنین میترکونینشا
باشه بابا فهمیدیم کیمیایی بد
Iran (Islamic Republic of)
17:13 - 1398/11/18
ترو خدا درست نقد بنویس که اگه به خودت گفتن یه بار از روش بخون بتونی دوباره بخونی
Iran (Islamic Republic of)
20:28 - 1398/11/18
فیلمهای داش آکل، سرب، سفر سنگ کیمیایی، فیلمهای بی نظیریه، عالیه، البته فیلمهای سالهای اخیرش خوب نبوده، یه حسن آقای کیمیایی اینه که سبک خاص خودش رو داره، حداقل فیلمهای هالیوود رو نمیدزده رنگ و بوی اسلامی و دفاع مقدس بهش بده و سیمرغ بگیره، بهرحال کارم همش رو که نگاه کنیم، کارگردان بزرگیه، مقاله شما خیلی توهین آمیزه
Iran (Islamic Republic of)
12:52 - 1398/11/19
در گاله رو ببند مفت خور جیره خوار
پاسخ ها
ا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
کل نظرات دوستان درست تو چی می گی این وسط
Iran (Islamic Republic of)
02:00 - 1398/11/20
آقای ایکس از این متن بیشتر بوی
کینه ورزی و تسویه حساب به مشام
می رسید تا انتقاد از یک فیلم
Iran (Islamic Republic of)
10:49 - 1398/11/20
انفاقا تمام نقدهايي كه گفته شد كاملا درسته،وقتي قهرمان فيلم فضلي آخر فيلم چاقو خورد بجاي تاسف همه مضحكانه مي خنديدن يا مونو لوگ خانم مقانلو با لب ودهن خوني مضحكه شده بود ووووو...درپايان فيلمم اكثريت اذعان داشتن كه يكي نبوده از اطرافيان سينمايي كه به ايشون بگه دوران اين سبك فيلما تقريبا ٤٠ساله گذشته
Iran (Islamic Republic of)
04:10 - 1398/11/26
اره بابا تو خوبی. حسینی هم که حتما عالیه.
Iran (Islamic Republic of)
10:54 - 1398/12/21
وقتی بزرگ نیستی وقتی دیده نمیشی عقده میاد سراغت وبعد میچسبی به یه ادم بزرگ تا که دیده شی حالا هم بچسبین بهش تا بزرگتر ترشین هر چی بیشتر یه ادم بزرگ رو کوچک جلوه بدین بزرگتر دیده میشید نه حقارتتان را با تخریب دیگران به رخ نکشید .
Iran (Islamic Republic of)
15:05 - 1399/01/03
واقعا نقد عالی بود درسته بابا تو ی فیلم ساختی بنام قیصر دیگه هرچی تلاش میکنی نمیتونی مثل اون بسازی و همش داری خودزنی میکنی
Iran (Islamic Republic of)
22:27 - 1400/01/03
خداییش متعصب نباشید. نقدش عالی بود. کاش تو سینما بودید و قهقه مردمو میدید. انگار فیلم کمدی نگاه میکنن.
واقعا اگر مجید مجیدی، اصغر فرهادی، کیانوش عیاری، بهرام بیضایی، بهمن فرمان آرا نبودند، سینمای ایران چیزی برا عرضه نداشت
Iran (Islamic Republic of)
17:04 - 1400/05/13
به نظرم فیلم گذشته از بازی تو ذوق بعضی از کاراکترها و اغراق بیش از حد موضوعاتی که دیگه قابل باور نیستند تو رده خودش نمره 2از 10 هم زیادشه ...
حیف وقت و پول و هزینه ای که برای این فیلم شد .
گاهی فکر میکنم استاد کیمیایی برای این که یه فیلمی ساخته باشه تا فراموش نشه این کار رو ساخته و داستان سرایی کاملا دمه دستی و فضا سازی ها و ... نمی دونم چی بگم . من نه به عنوان منتقد بلکه به عنوان ببننده وقتی فیلم رو دیدم پشیمون شدم از وقتی که گذاشتم .
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
استاد!! برو سینمای کلاسیک امریکا رو ببین متوجه میشی فیلم یعنی چه ، فیلمهای ایشون در زمانی خوب بوده که اکثر تولیدات مبتذل بود و خوب در شهر کورا یک چشم پادشاه است.
Iran (Islamic Republic of)
16:55 - 1400/05/14
متاسفان مغز آقای کیمیایی در 40 و50 سال پیش جا مونده. فکر میکنه همه چی با دشنه و داد بیداد درست میشه و بصورت باسمه ای همه چی حل میشه.میره میکشه ، جر میده، میسوزونه و راحت میاد. دیگه داره به شعور مردم توهین میکنه. ااوکی 2 فیلم مثل اعتراض و سرب عالی بود ولی دیگه بسه مردم شعور دارن بخدا.
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
حالا لازم نیست برای یک فیلم حتما قسم خدا بخوری
از اوضاع مملکت کاملا مشخصه که مردم شعور دارند!
Iran (Islamic Republic of)
09:47 - 1400/05/30
نقد فیلم خوب بود و‌متاسفانه فیلم بسیار بسیار بسیار ضعیفه و اگر حرمتی داره فقط و فقط و فقط بخاطر تنها و تنها اسم کیمیاییه!
دیالوگا و لحن هنرپیشه ها بسیار قدیمی و کلیشه ای دهه ۳۰ و ۴۰ عه و عجیب که یعنی هیچ مشاور یا حتی هنرپیشه ها در اون بین به جناب کیمیایی گوشزد نمیکنه این ایرادات بزرگ رو ؟؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
10:30 - 1400/05/30
فیلم اصلا با قوانین و مدل جامعه ما همخونی نداشت
اتفاقها و حملات پی درپی و اختیار تام بازیگر
کمی شبهه داره
تو جامعه ما قابل دارک نیست
ازکیمیایی فیلم ملموس تری انتظار میرفت
Iran (Islamic Republic of)
11:38 - 1400/05/30
من دیشب اتفاقا فیلم رو دیدم اصلا یک لحظه هم ارزش دیده شدن نداره ... هیچ طوری باورت نمیشه این اثر رو آقای کیمیایی ساخته ...حال بهم زن و تمام
Iran (Islamic Republic of)
12:20 - 1400/05/30
فیلم بسیار مزخرفی بود... درست نوشته خصوصا سکانس آخر در پاساژ فردوسی که دیگه اصلا افتضاح کامل بود... قشنگ به شعور مخاطب توهین شد البته به خودشم توهین کرد با همچین فیلمی
Iran (Islamic Republic of)
12:23 - 1400/05/30
اونایی که الکی دفاع میکنن و نقد رو میکوبن معلومه اصلا فیلمو ندیدن فقط از روی مسائل سیاسی نظر میدن.
خیلی خیلی بد بود حیف پول و وقتم که این فیلمو دیدم.
اون توی املاکی چه وضعی بود اونجا که مادره به بچش گفت همینجا جیش کن! چه لزومی داشت.فیلمی بس مسخره و اعصاب خردکن
Iran (Islamic Republic of)
12:32 - 1400/05/30
دلم میخواست بعد دیدن فیلم تو سینما هممون صندلی ها رو پاره کنیم در عوض بلیتی که خریدیم تا بفهمه این جنگلی که تو فیلم نشون داد واقعا یعنی چی. آقا پول منو پس بدین من راضی نیستم!
Iran (Islamic Republic of)
15:35 - 1400/05/30
فکر کنم اصلا فیلم رو متوجه نشدی چون این مواردی که ذکر شد از نظر فیلمساز بار انتقادی و نمایش مشکل اجتماعی بوده نه بعنوان ایده‌آل و تصور شخص
Iran (Islamic Republic of)
19:41 - 1400/05/30
من که همیشه میگم ایشون در گذشته باقی مونده ،فیلمهای قبل انقلابشو که ندیدم ولی بعد از اون فقط مزخرف ساخته خیلی غیرواقعی آبگوشتی ولی کلا تو مملکت ما عادت دارن قدیمی پرست باشن خصوصا اگر قدمتش به زمان شاه برسه.
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
دکتر نائبی_1
شیرآلات زمانی_1
سفیر بار ساقدوش_1
دکتر نائبی_3
شیرآلات زمانی_3
سفیر بار ساقدوش_3
سفیر بار ساقدوش_4
دکتر نائبی_4
شیرآلات زمانی_4
سفیر بار ساقدوش_2
شیرآلات زمانی_2
دکتر نائبی_2
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
کلینیک فرشته_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
کیان برنا_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
کلینیک النا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
فنی آتل_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
دکتر عارفی - فوتر
تدبیرکالا_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
کلینیک النا_فوتر
آیلین_تزریق چربی
کیان برنا_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
کلینیک فرشته_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
شاخه نبات_ فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
فنی آتل_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
شفا_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر